به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۱۹۲۲۲۶
سپاهان و پرسپولیس در مرحله نهایی؛

مسیر ایرانی‌ها برای حضور در لیگ قهرمانان

مسیر  ایرانی‌ها برای حضور در لیگ قهرمانان
گروه ورزشی: به نظر می‌رسد که سهمیه قطعی ایران در لیگ قهرمانان آسیا برای سال آینده 2+2 خواهد بود و پرسپولیس و سپاهان به صورت مستقیم در مرحله گروهی حاضر خواهند بود.
به گزارش "ورزش ‌سه"،  یکشنبه هفته آینده آخرین دیدار لیگ قهرمانان آسیا در سال 2019 بین دو تیم الهلال عربستان و اوراوا ردز ژاپن برگزار می‌شود تا پرونده این دوره به طور رسمی بسته شود. اما درست چند روز بعد از فینال مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا برای سال 2020 آغاز خواهد شد که چهار تیم به مصاف یکدیگر خواهند رفت. تیم‌هایی از بحرین، کویت، اردن و هند که اولین مرحله از پلی آف را با یکدیگر برگزار خواهند کرد و نتیجه آن‌ها برای دو نماینده ایران بسیار حساس و مهم خواهد بود.
طبق برنامه قرار است که تیم الفیصلی اردن و الکویت کویت با یکدیگر اولین مرحله از پلی آف را برگزار کنند. برنده این دیدار برای مرحله دوم به تهران سفر می‌کند و در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال ایران قرار می‌گیرد. این برنامه نشان می‌دهد که بر خلاف اظهارات موجود آبی پوشان نیز حضور مستقیم در مرحله لیگ قهرمانان آسیا نخواهند داشت و باید در پلی آف حضور داشته باشند.
دیگر بازی مرحله اول نیز بین دو تیم الرفاع بحرین و چنای سیتی هند برگزار می‌شود. پیروز این میدان نیز با سفر به مشهد با شهر خودرو مشهد بازی می‌کند تا دومین نماینده ایران نیز در مرحله دوم پلی آف باشد و برای حضور در مرحله مقدماتی کار سختی داشته باشد.
اما چهار تیم دیگر نیز در مرحله نهایی پلی آف حضور دارند. دو تیم السیلیه و الریان از قطر، الاهلی از عربستان و العین امارات نیز در انتظار حریفان خود خواهند بود. طبق برنامه قرار است، برنده دیدار استقلال – (الکویت و الفیصلی) به دوحه رفته و با الریان برای حضور در مرحله نهایی رقابت کند. پیروز مسابقه شهر خودرو – (الرفاع و چنای سیتی) نیز باز هم با سفر به دوحه با دیگر تیم قطری یعنی السیلیه که کریم انصاری فرد را در اختیار دارد بازی خواهند کرد. این برنامه نشان می‌دهد که برخلاف سخنان موجود دو تیم استقلال و شهر خودرو از ایران حضور در مرحله پلی آف را تجربه می‌کنند.
اما پرسپولیس و سپاهان نیز در مرحله نهایی حضور دارند تا ایران دو نماینده مستقیم برای مرحله گروهی داشته باشد. حضور سه نماینده از عربستان و امارات نکته جالب توجه در این مرحله است. الهلال، التعاون و النصر از عربستان و الوحده، الاهلی و الشارجه از امارات نیز سه سهمیه مستقیم به دست آوردند. السد و الدحیل قطر، پاختاکور ازبکستان و الشرطه عراق دیگر تیم‌هایی هستند که سهمیه مستقیم برای حضور در لیگ قهرمانان را به دست آورده‌اند و در انتظار معرفی دیگر رقبای خود هستند.