به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۱۹۴۰۷

ارزیابی​مثبت​لاریجانی​از مذاکرات​هسته‌ای

گروه سياسي: رییس مجلس دورنمای مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مذاکرات اخیر با غربی‌ها نکات مثبتی داشته است و فکر می کنم برخی سوء تفاهمات باید رفع شود.
ارزیابی​مثبت​لاریجانی​از مذاکرات​هسته‌ای
صبح چهارشنبه در جمع شماری از دست اندرکاران امور تجاری در پکن گفت: پارلمان ایران از دولت حسن روحانی رییس جمهور ایران حمایت می کند. وی افزود: فعالیت‌های دیپلماتیک این دولت بسیار گسترده و امیدوار کننده است. رییس مجلس  با بیان اینکه تلاش های دولت یازدهم بر این است که ایران با مذاکرات سازنده برخی چالش ها را مرتفع کند، افزود: مذاکرات اخیر با غربی ها نکات مثبتی داشته است و فکر می کنم برخی سوء تفاهمات باید رفع شود. وی ادامه داد: با توجه به سابقه‌ای که در مذاکرات هسته‌ای دارم دورنمای این گفت و گوها را مثبت ارزیابی می کنم و اگرچه مساله هسته‌ای ایران نیاز به این همه ماجراجویی نداشت.

لاریجانی گفت: ایران هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست اما در یک دوره عده‌ای در صحنه بین المللی خرابکاری کردند ولی امروزشرایط عوض شده است.رییس مجلس  ایران تاکید کرد: آنها از طریق زورگویی نمی توانند ایران را وادار به عقب نشینی کنند وخوشحالیم از اینکه غربی ها به مذاکرات بازگشته‌اند و ما نیز مذاکرات را دنبال می کنیم. وی در عین حال به روابط ایران و چین در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: ما به چین به عنوان یک کشور مهم منطقه و جهان نگاه می کنیم و روابط ما با دیگران نباید بر روابط با چین سایه بیندازد.
مرجع : ايسنا