به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۰۹:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۰ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۱۹۴۹۹۶

واقعیت برخورد روحانی با رحمانی فضلی چه بود؟

واقعیت برخورد روحانی با رحمانی فضلی چه بود؟
گروه سیاسی: دفتر سخنگوی دولت شایعات مربوط به برخورد رییس‌جمهور با وزیر کشور در ارتباط با مسائل پیرامون جمعیت هلال احمر را کذب محض عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، دفتر سخنگوی دولت با صدور اطلاعیه ای ضمن تکذیب شایعات و دروغ پردازی‌های مربوط به برخورد رییس جمهوری با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درخصوص مسائل پیرامون جمعیت هلال احمر، از مدعی‌العموم خواست، موضوع انتشار این گونه شایعات و اخبار دروغ که با نیات غیراخلاقی و مخرب به دنبال تضعیف نهاد دولت و ایجاد ناامیدی در جامعه هستند، را مورد پیگیری قرار دهد.
روز گذشته در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شایعاتی مبنی بر برخورد تند لفظی حسن روحانی با وزیر کشور در خصوص انتصاب سرپرست جدید جمعیت هلال احمر کشور منتشر شد. شورای عالی هلال احمر پس از استعفا و دستگیری «علی اصغر پیوندی» رئیس سابق این جمعیت، تصمیم به برگزاری جلسه انتخاب دو گزینه برای معرفی به رئیس جمهور جهت انتخاب رئیس جدید جمعیت گرفت؛ اما این موضوع هم بی حاشیه نماند و انتخاب دو عضو شورای عالی که خود هم ناظر، هم مجری و هم کاندیدای انتخابات بودند، اعتراضاتی را برانگیخت. مصادف شدن این موضوع با سفر شش روزه رئیس جمهور به شرق آسیا، کمی غلظت حواشی و خبر‌های گاه و بیگاه را کم کرد تا اینکه «حسن روحانی» از سفر بازگشت، اما هیچ وقت حاضر به انتخاب یکی از گزینه‌های معرفی شده توسط شورای عالی هلال احمر به عنوان رئیس جدید این جمعیت نشد. خبرهایی مبنی بر اینکه به لحاظ حقوقی، انتخاب دو عضو شورای عالی به عنوان نفرات پیشنهادی به رئیس جمهور مشکل دارد، دو تابعیتی بودن نفرات منتخب، عدم پذیرش استعفای پیوندی توسط روحانی، برگزاری انتخابات مجدد و همچنین انتخاب سرپرست برای جمعیت هلال احمر از جمله موضوعاتی بود که در این مدت مطرح می شد.
روز گذشته جدیدترین خبری که یکی از رسانه های فارسی زبان در خارج از کشور درباره حواشی انتخاب رئیس جدید جمعیت هلال احمر مطرح کرد، عصبانيت شديد رئيس جمهور از رحماني فضلي به خاطر فشار او براي «سید سلمان سامانی» به رياست هلال احمر بود که در این خبر ادعا شده بود، این موضوع حتی باعث اخراج وزير كشور از جلسه شده است. خبر این طور روایت شده بود که «جلسه اي با حضور رئيس جمهور، واعظي رئيس دفتر رئیس جمهور و برخي وزرا من جمله وزير كشور براي انتخاب نهايي رييس جمعيت هلال احمر برگزار شد. در اين جلسه، رئيس جمهور خواستار معرفي شريعتي رئيس اين جمعيت مي شود اما رحماني فضلي با اصرار بر گزينه خود (ساماني كه قائم مقام او و داماد خواهرش نيز هست) به رئيس جمهور گفته كه ساماني فرم پر كرده و بهترين گزينه براي هلال احمر است. در اين لحظه، روحاني كه از عملكرد وزير كشور در اتفاقات اخير، به شدت ناراحت بوده، با عصبانيتي كم نظير رو به رحماني فضلي كرده و مي گويد: «حرف نزن، حرف نزن» و سپس خطاب به واعظي مي‌گويد ساماني را از قائم مقامي وزارت كشور هم بركنار كنيد. در ادامه خبر آمده بود که رييس جمهور در ادامه، به رحماني فضلي مي گويد كه «از اتاق برو بیرون». به نوشته این رسانه اين برخورد تند روحاني باعث شوكه شدن رحماني فضلي شده و او ضمن خروج از جلسه، افرادي را جهت ميانجيگيري ميان خود و رييس جمهور تعيين مي كند.
در ساعات گذشته نظر مساعد روحانی روی شریعتی استاندار خوزستان هم بازتاب‌های منفی بسیاری را به دنبال داشته و در فضای مجازی با انتقاد بخشی از کاربران مواجه شده است.