به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۱۹۵۴۷۲

بازار داغ خودرو در فضای مجازی

گروه اقتصادی: بازار خودرو متاثر از اتفاقات سیاسی و اقتصادی کشور است با این حال با فروکش کردن التهابات شاهد افزایش قیمت محصولات خودروسازان در هفته گذشته بودیم.
بازار داغ خودرو در فضای مجازی
این در شرایطی است که خرید و فروش انگشت شماری در بازار انجام شد.بازار خودروی پایتخت در ابتدای هفته گذشته و در پی افزایش نرخ ارز، ملتهب و پرنوسان شد، به‌طوری که به گفته کارشناسان از تعداد فروشندگان خودرو کم شد و افرادی که نیاز فوری به خودرو نداشتند خریدهای خود را به تعویق انداختند.کارشناسان، عرضه اندک خودرو از سوی خودروسازان را همچنان به‌عنوان عاملی تعیین‌کننده در بازار عنوان می‌کنند که سبب می‌شود فروشندگان به‌ویژه در فضای مجازی جولان داده و قیمت‌های سلیقه‌ای و دلخواه خود را ارائه کنند. در این بین، نوسان‌های ارزی نیز سبب می‌شود تا مردم و مشتریان از قیمت‌سازی‌های افراد سودجو زیاد تعجب نکنند.کارشناسان می‌گویند در صورت کاهش التهابات و افت نرخ ارز، آرامش به بازار باز خواهد گشت. با این حال، مصرف‌کنندگان واقعی نیز دست نگه داشته و کمتر به خرید اقدام می‌کنند.

در این زمینه سعید موتمنی‌ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت می‌گوید: به دلیل نبود عرضه مناسب از سوی خودروسازان، افرادی که خودرو برای فروش دارند بیشترین سوءاستفاده را انجام داده و قیمت‌های دلخواه خود را مطالبه می‌کنند.این مقام صنفی گفت: اگر واردات خودرو به کشور انجام می‌شد و از طرفی انحصار خودروسازان وجود نداشت، چنین وضعی را در بازار شاهد نبودیم. موتمنی تاکید کرد:‌ بازار فقط در فضای مجازی داغ به نظر می‌رسد، اما در عمل خرید و فروش‌ها راکد است.وی بیان کرد: اگر کسی امروز خودروی دست دوم خود را بفروشد، فردا مجبور است همان را با قیمت بالاتر خریداری کند و به همین دلیل کمتر شاهد جابه‌جا کردن خودرو از سوی مصرف‌کنندگان هستیم.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: بازار خودرو