به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۱۹۵۵۸۶

سفیر انگلیس: من در هیچ تظاهراتی شرکت نکردم​​​​​​​

گروه سیاسی: فارس نوشت: بعد از ظهر امروز ۲۲ دی ۱۳۹۸ «راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران به دلیل رفتار نامتعارف و حضور در تجمعات غیرقانونی توسط دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اروپا به وزارت امور خارجه فراخوانده شده و مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی به وی و دولت انگلیس ابلاغ شد. در این دیدار به مک ایر یادآوری شد که حضور سفرای خارجی در تجمعات غیرقانونی هیچ تناسبی با مسئولیت‌های ایشان به عنوان نماینده سیاسی کشور متبوع خود ندارد و مخالف مفاد کنوانسیون ۱۹۶۱ روابط دیپلماتیک وین است و دولت انگلستان می بایست در این خصوص توضیح دهد. 

من در هیچ تظاهراتی شرکت نکردم

سفیر انگلیس در تهران در ​​​​​​​توییتر نوشت: تاکید می‌کنم که من در هیچ تظاهراتی شرکت نکردم. من به مراسم یادبود افرادی که در سانحه ناگوار سقوط هواپیمای PS752 بودند رفتم. طبیعیست که نسبت به کشته شدگان ادای احترام کنم، تعدادی از آنها بریتانیایی بودند. پس از ۵ دقیقه هنگامی که عده ای شروع به شعاردادن کردند محل را ترک کردم. من نیم ساعت بعد از ترک محل دستگیر شدم. دستگیر کردن دیپلمات ها در هر کشوری غیر قانونی است.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به بازداشت موقت سفیر انگلیس در تهران
مورگان اورتگاس گفت: بازداشت سفیر انگلیس نقض کنوانسیون وین است که ایران‌سابقه ننگینی در نقض آن دارد. ما از ایران می‌خواهیم تا رسماً از پادشاهی متحده (انگلیس) برای نقض حقوق وی (سفیر انگلیس) و احترام به حقوق تمامی دیپلمات‌ها عذرخواهی کند
برچسب ها: سفیر انگلیس