به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۱۹۵۸۹۸

رضاییان: نماینده‌ی قوی در AFC نداریم

گروه ورزشی: پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید اگر AFC تصمیم گرفت حق میزبانی را از نماینده‌های ایران بگیرد، باید برای دفاع از حق فوتبال ایران به CAS شکایت کنیم.
پیشکسوت فوتبال ایران درباره احتمال لغو میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا به بهانه‌ی واهی عدم امنیت در کشور اظهارکرد: کشورهای عربی منتظر چنین جرقه‌هایی هستند که بتوانند حداکثر استفاده را ببرند و نمی‌توان خیلی هم آن‌ها را نکوهش کرد. بازی کردن در تهران و ورزشگاه آزادی برای آن‌ها یک جهنم و مصیبت است. به همین دلیل آن‌ها شانس خودشان را امتحان می‌کنند، هر چند که کم باشد اما ما باید با مذاکرات قوی مانع از انجام چنین کاری شویم چون عملا برای کشور ما لذتی ندارد که مسابقات در کشور ثالث برگزار شود.او ادامه داد: کشورهای عربی با توجه به نفوذی که در فوتبال آسیا دارند این کار را می‌کنند ولی اگر ما بتوانیم این موضوع را به فیفا بکشانیم بهتر است. اگر نتوانستیم AFC را قانع کنیم باید موضوع را به دادگاه CAS ارجاع دهیم و آن‌جا حق‌مان را بگیریم چون آن‌ها خیلی اهل سیاسی کاری نیستند.

رضاییان درباره این که ایران چگونه باید این موضوع را به اثبات برساند هم توضیح داد:‌ موضوع اول این است که بعضی از اتفاقات خارج از دایره کنترل مسئولان ورزش ما است اما ما باید بتوانیم طرف مقابل یعنی کسانی که در جایگاه قضاوت هستند را با گزارش‌های خوب و استفاده از وکلای قوی قانع کنیم. بردن این دادگاه دور از ذهن نیست و می‌توان این کارها را کرد. آن‌ها هم با ما عناد ندارند که بخواهند از سر لجبازی ما را نابود کنند.

وی ادامه داد: همه کشورهایی که با ما بازی دارند دوست دارند در تهران و اصفهان یا تبریز بازی نکنند. ما باید از این مخمصه دربیاییم. با ارسال لوایح خیلی قوی و استفاده از افرادی که زبان آن‌ها را خوب متوجه می‌شوند می‌تواند اثربخش باشد. ممکن است وکلای ما قوی هم باشند اما چون معمولا زبان آن‌ها را بلد نیستند شاید همه چیز را خوب نبینیم. حتی می‌توانیم از وکلای قوی بین‌المللی استفاده کنیم.او درباره ضعف نماینده‌های ایران در AFC برای دفاع از حقوق فوتبال ایران هم بیان کرد: ما نماینده‌ای قوی نداشتیم و تاثیرگذار نبودند. دیگران یا لابی قوی دارند یا پول‌شان خیلی زیاد است. ایران کشور بزرگی است و در سیاست روی ما حساب می‌کنند اما در ورزش آدم‌های قوی نفرستادیم که بتوانند تاثیرگذار باشند. داشتن یک نماینده که فقط اسما نماینده باشد کمکی نمی‌کند. فردی که نماینده است باید خیلی وقت بگذارد تا بتواند حقانیت ایران را ثابت کند. البته نه با سیاسی کاری بلکه با فعالیت‌های ورزشی و دادن طرح و ایده‌های خوب. نماینده مالزی و سنگاپور و هند که آنچنان اقتداری در ورزش ندارند اما احتمالا طرح‌های خوبی دارند. ما هم باید چنین نماینده‌هایی بفرستیم.
مرجع : ایسنا