به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۱ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب : ۱۹۶۱۶۹
اظهارات عجیب احمد حمزه، نماینده کهنوج در خبرگزاری رویترز؛

واکنش آمریکا به‌ جایزه ۳ میلیون‌ دلاری برای کُشتن دونالد ترامپ

گروه بین‌الملل: رابرت وود، سفیر آمریکا در «امور خلع سلاح هسته‌ای» در ژنو، در واکنش به اظهارات عجیب امروز نماینده کهنوج در مجلس شورای اسلامی مبنی بر تعیین سه‌ میلیون‌ دلار جایزه برای کشتن رییس‌جمهور آمریکا گفت: گذاشتن چنین جایزه‌ای را خنده‌دار دانسته و آن را تاییدی بر تروریستی بودن جمهوری اسلامی! عنوان کرد.
واکنش آمریکا به‌ جایزه ۳ میلیون‌ دلاری برای کُشتن دونالد ترامپ
به گزارش رویترز، نماینده آمریکا در امور خلع سلاح همچنین گفت اینکه ایران تهدید کرده با رفتن پرونده برجام به شورای امنیت پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) را ترک می‌کند، پیامی «بسیار بسیار منفی» دارد. دیروز دوشنبه این هشدار توسط محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، مطرح شده بود. ایران از ۵۰ سال پیش به پیمان ان‌پی‌تی پیوسته است. رابرت وود، در واکنش به این هشدار، به خبرنگاران گفت ایران باید دست از رفتار به گفته او خصمانه‌اش بردارد، و با آمریکا درباره برنامه هسته‌ای، موشکی و رفتارهایش در سراسر جهان مذاکره کند. ایران به شدت از به کار انداختن مکانیزم رفع اختلاف توسط سه کشور اروپایی ناراضی‌ است. این سازوکار می‌تواند به شورای امنیت و بازگشت تحریم‌های بین‌المللی منجر شود.

احمد حمزه، نماینده کهنوج، امروز سه‌شنبه اول بهمن‌ ماه طی نطقی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: «به نیابت از مردم کرمان به هر کس که ترامپ را به قتل برساند سه میلیون دلار جایزه نقدی می‌دهیم.» وی گفت: «اگر حمله پیشدستانه را در قوانین بین‌المللی مجاز بدانید، آیا سفارتخانه‌های شما در منطقه امن خواهند بود؟ مگر نه اینکه سفارتخانه‌های شما محل توطئه برای قتل مردم بی‌گناه ما است، آیا مجاز به انهدام آن‌ها هستیم؟ آیا پایگاه‌ها و مراکز نظامی شما در منطقه برای خیرخواهی مستقر هستند یا برای ضربه به ملت‌ها؟»

حمزه همچنین در نطق علنی مجلس گفته بود: «اگر امروز جنگ‌افزار هسته‌ای داشتیم از تهدید مصون بودیم. حال که اروپا از تعهدات خود سر باز زده است، پیشنهاد می‌کنم هر چه سریع‌تر از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای خارج شده و انفجارهای شکاف و جوش هسته‌ای را انجام دهیم و به دنیا اعلام کنیم که به باشگاه قدرت‌های هسته‌ای پیوسته‌ایم.» وی افزود باید موشک‌هایی با بُرد زیاد و دارای ظرفیت قابل حمل کلاهک‌های نامتعارف را در دستور کار قرار دهیم. آمریکا ایران را متهم به پنهانکاری هسته‌ای و برنامه تولید بمب هسته‌ای کرده است. مقامات ایران با استناد به فتوای رهبر انقلاب اسلامی درباره «حرام بودن استفاده از بمب هسته‌ای» می‌گویند که ایران هرگز دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است. آمریکا اردیبهشت پارسال از برجام خارج شد و تحریم‌هایی علیه ایران به اجرا گذاشت با این هدف که سیاست فشار حداکثری جمهوری اسلامی به پای میز مذاکره بیاورد.
 
برچسب ها: سفیر آمریکا