به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۲ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۱۹۶۱۹۶

پرونده محسن لرستانی خواننده به کجا رسید

پرونده محسن لرستانی خواننده به کجا رسید
گروه فرهنگ و هنر: محسن لرستان خواننده آهنگ‌های کردی که در اسفند سال 97 به اتهام مفسد فی الارض از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران بازداشت شد و هم اکنون نیز در زندان به سر می‌برد. اما در پس پرونده محسن لرستانی، حقایق و شایعات بسیاری وجود دارد که تا آخرین دادگاه و رای صادر شده برای او باید منتظر ماند. با این حال جزئیات جدیدی از پرونده محسن لرستانی افشا شده که در ادامه به آن می‌پردازیم.

اتهام محسن لرستانی
دلیل اصلی بازداشت محسن لرستان این خواننده کرد زبان را چت در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام می‌دانند که وکیل او ادعا می‌کند رابطه این خواننده در فضای مجازی تنها چت بوده و رابطه فیزیکی با هیچ فردی برقرار نشده است. از طرفی این وکیل ادعا می‌کند که چت‌های خصوصی محسن لرستانی ممکن است توسط افرادی لو رفته و موجب این اتهام به او شده است. پس از این اتهام، محسن لرستانی در واپسین روزهای سال 97 در منزل مادرش در منطقه سعادت آباد تهران دستگیر و زندانی شد. پرونده محسن لرستانی پس از بازرسی‌های لازم به دادگاه انقلاب فرستاده شد.

پرونده محسن لرستانی در دادگاه انقلاب
پرونده محسن لرستانی بدون داشتن شاکی خصوصی و با صادر شدن کیفرخواست به اتهام مفسد فی الارض در شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران پیگیری می‌شود. در پی جریانات پرونده محسن لرستانی لازم است بدانید افراد دیگری نیز دستگیر شده اند و قاضی به دنبال رابطه محسن لرستانی با این افراد در فضای مجازی می‌باشد. طبق اظهارات وکیل محسن لرستانی، سه نفر از دستگیر شده‌ها به اتهام معاونت در افساد فی الارض دستگیر شده اند و متهم ردیف اول این پرونده در کرمانشاه، هم محلی محسن لرستانی بوده و بنابر ادعای وکیل او، تنها ارتباط این خواننده با این فرد، همین علت است. هر چند که سید کاظم حسینی وکیل محسن لرستانی ادعا می‌کند دستگیری این افراد مظنون ربطی به پرونده محسن لرستانی ندارد و این پرونده به طوری ناخواسته وارد این ماجرای جدید شده است. قاضی مقیسه، قاضی پرونده محسن لرستانی است و به دنبال کشف حقایق در این زمینه می‌باشد.

علت جدید دستگیری محسن لرستانی
ماجرای جدید پرونده محسن لرستانی حاکی از این است که این خواننده در فضای مجازی با تعدادی از زنان فعال و رقصنده‌هایی که در شبکه‌های مجازی متعدد از جمله اینستاگرام در باندها و گروه‌های مختلف فعالیت داشته اند، ارتباط داشته و به همین دلیل با اتهام مفسد فی الارض پرونده او در جریان است. اما شایعه‌ها و این ماجراها از اینجا شروع شد که وکیل لرستانی پس از دادگاه لرستانی در مهر ماه، برخی جزئیات را از پرونده این خواننده بیان کرد. او گفت محسن لرستانی گروهی را در اینستاگرام ایجاد کرده برای افراد تراجنسی موسوم به ترنس و به همین دلیل او را به جرم افساد فی الارض متهم کرده اند. در اضافه این اظهارات، سید کاظمی حسینی می‌گوید، متهم‌های اصلی پرونده، نظامی می‌باشند و اتهامی که برای لرستانی در نظر گرفته شده تداعی گر شائبه پرستوهای تراجنسی است. در صورتی که پیشتر آقای کاظمی بر این ادعا بودند که جرم لرستانی تنها منتشر کردن چت‌های خصوصی بوده و هیچ ارتباط فیزیکی در این میان وجود نداشته است.

آخرین جزئیات پرونده محسن لرستانی
با وجود این اتهام جدید لازم است بدانید هیچ یک از مقامات رسمی این موضوع را در ارتباط با پرونده محسن لرستانی و ارتباط او با این زنان تایید نمی کنند اما از طرفی نیز دیده شده که هم اکنون پرونده محسن لرستانی و پرونده بازپرسی رقصنده‌های اینستاگرامی در راستای هم رسیدگی می‌شوند و بازپرس پیگیری این دو پرونده یک نفر می‌باشد.

قتل محسن لرستانی
پس از بازداشت این خواننده کرد زبان ایرانی شایعات بسیاری در فضای مجازی پراکنده شد که یکی از از شایعات ماجرای قتل این خواننده خوش صدا در زندان بوده است. در صورتی که وکیل او این خبر را تکذیب می‌کند و می‌گوید محسن لرستانی هم اکنون در زندان است و منتظر دادگاه آینده خود می‌باشد.

حکم اعدام محسن لرستانی
از آنجایی که پرونده این خواننده هنوز در جریان است، لذا خبر اعدام محسن لرستانی نیز شایعه ای بیش نیست که در فضای مجازی و حقیقی پیچیده است. اما در حقیقت همگی منتظر برگزاری دادگاه محسن لرستانی در 12 بهمن و رای نهایی قاضی مقیسه در این پرونده هستند. به عنوان یک پیشگویی در زمینه پرونده این خواننده می‌توان گفت با توجه به تبصره ای که برای ماده 286 قانون مجازات اسلامی وجود دارد، در صورتی که دادگاه از تمامی دلایل و شواهد موجود قصد ایجاد خلل در نظم عمومی، ایجاد ناامنی، وارد کردن خسارت عمده و ترویج فساد در حد وسیع را احراز نکند و جرمی که متهم ارتکاب شده مشمول مجازات قانونی دیگری نباشد، با توجه به میزان جرم متهم، از سوی قاضی دادگاه حبس تعزیری درجه 5 یا 6 برای او در نظر گرفته می‌شود. اما در صورت ایجاد ادله و شواهد کافی به عنوان افساد فی الارض، اعدام مجازات این جرم خواهد بود.

محسن لرستانی خواننده آهنگ‌های کردی در ایران
محسن پورمست در سال 1358 به دنیا آمده و اصالتا کرمانشاهی است که بعدها نام خانوادگی اش را به لرستانی تغییر داده است. او با پشتیبانی برادرش رضا کار خوانندگی را از سال 68 به صورت حرفه ای شروع کرد. آهنگ غربت و زندان اولین کارهای هنری لرستانی بود که در حد قابل توجهی معروف نشدند و به شهرت او کمکی نشد. او کار خود را به صورت کاملا غیر حرفه ای و تنها با اجرای موزیک و موسیقی‌های کردی در جشن‌های عروسی ادامه داد. سپس با تغییر در سبک خوانندگی خود و خواندن آهنگ‌هایی با لهجه کرمانشاهی و فارسی کار خود را با روش‌های حرفه ای تری چیش برد. این خواننده با شروع دهه نود بین سال‌های 90 تا 95 آلبوم خود را منتشر کرد و توانست نظر بسیاری از مخاطبانش را جلب کند. در نهایت در سال 97 در میان مردم به خوبی شناخته شد و توانست نظر طرفداران بسیاری را به خود جلب کند. افزایش طرفداران محسن لرستانی تا حدی بالا گرفت که در دی ماه سال 97 اولین کنسرت خود را در شهر کرج برگزار کرد و تمام بلیط‌های کنسرتش پیش فروش شد. از جمله آهنگ‌های معروف او می‌توان به بچه سوسول، شاهزاده و گدا و همچنین بچه ننه اشار کرد که موجب محبوبیتش در میان قشر خاصی از جامعه شد.