به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۳ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۱۹۶۳۰۹

هشدار درباره آسیب‌ بی‌خانمان‌ها در سرمای هوا

گروه جامعه: رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به آغاز برودت هوا در اغلب مناطق کشور و آغاز موج سرما نسبت به آسیب دیدگی افراد بی‌خانمان هشدار داد.
هشدار درباره آسیب‌ بی‌خانمان‌ها در سرمای هوا
سید حسن موسوی چلک با بیان اینکه به دنبال پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در ۱۲ سال اخیر، در کشور چنین موج سرمایی را تجربه نکرده‌ایم، گفت: در چنین شرایطی باید برای برخی از گروه‌ها برنامه‌ریزی جدی‌تری شود. معمولا کارتن خواب‌ها و بی خانمان‌ها یکی از اقشار اسیب‌پذیری هستند که گاهی سرمای هوا جان آنها را می‌گیرد.وی با بیان اینکه در چند سال اخیر تدابیری برای کاهش مرگ و میر این افراد به دنبال سرمای هوا اتخاذ شده است، اظهار کرد: اما این بار سرما در کشور به شکل گسترده‌تری پیش‌بینی شده و لازم است براساس مصوبه سال ۷۸ شورای عالی اداری، برای افراد بی خانمان از سوی استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و با همکاری شهرداری و ۱۱ سازمانی که در این مصوبه مسئولیت دارند تدابیری اتخاذ شود تا در این سرما شاهد بی خانمان‌هایی که در خیابان‌ها هستند نباشیم.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی با اشاره به اینکه انتظار داریم همه سازمان‌ها در راستای اجرای این مصوبه پای کار بیایند، تصریح کرد: فرمانداری‌ها باید جلسه هماهنگی را برگزار کند و سرپناهی برای افراد بی خانمان در نظر گرفته شود. این دستگاه‌ها همچنین می‌توانند از ظرفیت سازمان‌های غیردولتی هم استفاده کنند.موسوی چلک با اشاره به اینکه در شهر تهران با توجه به حضور شهرداری و تجربیات این نهاد شاهد هماهنگی بیشتری در این خصوص هستیم، گفت: در چند سال اخیر با راه اندازی گرم خانه‌ها، سامان‌سراها، گشت سیار، خط ۱۳۷ و... شهرداری توانسته است در این بخش پای کار باشد. به همین دلیل شهرداری تهران می‌تواند الگویی برای سایر شهرها باشد، اما نگرانی اصلی در خصوص کلانشهرهایی است که این ساختار چندان در آنها وجود ندارد یا اگر وجود دارد همکاری بین بخشی در آنها بسیار ضعیف است.وی افزود: به همین دلیل تمام تشکل‌های دولتی و غیر دولتی در این چند روز پای کار باشند تا کسی به خاطر سرما در خیابان نماند و جانش را از دست ندهد. باتوجه به تجارب قبلی در کشور منطق مدیریت ایجاب می کند هوشمندانه عمل شود و از تجارب قبلی درس بگیریم.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بی خانمان