به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۱۹۶۵۰۱

تا ۱۰ روز دیگر صرفه‌جویی کنید

گروه اقتصادی: سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: پیک مصرف گاز یک هفته تا ۱۰ روز دیگر ادامه خواهد داشت لذا از مردم تقاضا داریم که در این مدت در میزان مصرف صرفه‌جویی داشته باشند تا روند سوخت‌رسانی دچار مشکل نشود.
تا ۱۰ روز دیگر صرفه‌جویی کنید
محمد عسکری  با بیان این که میزان مصرف گاز نسبت به چند روز پیش تقریبا کاهش پیدا کرده است اظهار کرد: اکنون ۵۷۴ میلیون متر مکعب در روز گاز مصرف می‌شود که می‌توان این عدد را تا حد قابل توجهی کاهش داد.
وی درباره وضعیت تامین گاز صنایع و نیروگاه‌ها گفت: وزارت نفت موظف است سوخت این دو بخش را تامین کند و برای این مسئله نیز اقدامات لازم را انجام داده است اما در این مدت ممکن است سوخت گاز نیروگاه‌ها کمتر شده باشد که آن هم مدت زیادی طول نمی‌کشد.سخنگوی شرکت ملی گاز اظهار کرد: با صرفه‌جویی‌هایی که مردم در مصرف گاز در این مدت انجام داده‌اند، توانستیم موانع زیادی را پشت سر بگذاریم اما تقاضا داریم که در روزهای باقی مانده هم نسبت به میزان مصرف حساس باشند.هفته گذشته میزان مصرف گاز در کشور رکورد زد و به  حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسید و این در حالی بود که نهایتا این عدد در سال گذشته به ۵۲۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده بود. همین موضوع نیز روند گازرسانی به نیروگاه‌ها را دچار مشکل کرده بود و نیروگاه‌ها برای تامین گاز و انجام عملیات تعمیر و نگهداری با مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کردند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: صرفه جویی گاز مصرف