به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۱۹۶۵۲۸
مقامات سازمان ملل از واتس‌اپ استفاده نمی‌كنند

آیا میزان امینت در «واتس‌اپ» پایین است؟

آیا میزان امینت در «واتس‌اپ» پایین است؟
گروه فناوری: به دنبال هک شدن تلفن همراه مدیرعامل آمازون از راه واتس‌اپ، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد استفاده از واتس‌اپ به دلیل ناامن بودن، برای مقامات ارشد این سازمان از ژوئن ۲۰۱۹ ممنوع شده است.

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که مقامات این سازمان از ژوئن ۲۰۱۹ (تیرماه) از نرم‌افزار "واتس‌اپ" برای ارتباط و تماس استفاده نمی‌کنند. به گزارش رویترز، دلیل این امر "ایمن نبودن مکانیسم پشتیبانی" این نرم‌افزار عنوان شده است. كارشناسان سازمان ملل در روزهای اخیر گفتند که گوشی تلفن همراه جف بزوس، مدیرعامل شرکت "آمازون" و مالک روزنامه "واشینگتن پست"، در سال ۲۰۱۸ توسط عربستان هک شده است. گاوین دو بکر، مشاور امنیتی جف بزوس، میلیاردر آمریکایی هم در یادداشتی که در وبسایت "دیلی بیست" منتشر شد، فاش ساخت که پس از یک سری تحقیقات به این نتیجه رسیده است که سعودی‌ها تلفن دستی مدیرعامل آمازون را هک کرده‌اند.

فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، در پاسخ به این سئوال که آیا آنتونیو گوترش، دبیركل سازمان ملل، برای تماس با ولیعهد عربستان یا دیگر رهبران جهان از واتس‌اپ استفاده کرده است، گفت: «به مقامات ارشد سازمان ملل دستور داده شده تا از این نرم‌افزار استفاده نکنند، چراکه این نرم‌افزار مکانیسم مطمئن پشتیبانی ندارد.» آقای حق در ادامه پاسخ خود، اضافه کرد: «بنابراین خیر، اعتقاد ندارم كه دبیركل از آن استفاده می‌كند.» بخشنامه عدم استفاده از واتس‌اپ در ژوئن سال گذشته به مقامات سازمان ملل داده شد.

رویترز پاسخ مسئولان واتس‌اپ به پرسشی درباره "ناامن بودن مکانیسم پشتیبانی" را هم منتشر کرد و نوشت که " واتس‌اپ تامین امنیت بیش از یک و نیم میلیارد کاربر" این نرم‌افزار را بر عهده دارد. کارل ووگ، مدیر ارتباطات واتس‌اپ گفت: «هر پیام خصوصی بعد از رمزگذاری نهایی ارسال می‌شود و به این ترتیب خوانش محتوای اطلاعات ممکن نیست. فن‌آوری رمزگذاری این نرم‌افزار با استفاده از سیگنال، توسعه داده شده است که بسیار مورد توجه کارشناسان امنیتی قرار گرفته و بهترین وسیله برای کاربران در همه کشورهاست.»
در همین حال اودد وانونو، یکی از پژوهشگران موسسه‌ای در تل آویو که کارش یافتن نواقص و معایب برنامه‌های پیام رسانی است، به رویترز گفت که واتس‌اپ "موضوع امنیت داده‌ها و اطلاعات را در مقایسه با دیگران بسیار جدی می‌گیرد". این پژوهشگر در عین حال گفت: «هر برنامه نقاط ضعفی هم دارد که می‌توان به شکلی از آنها استفاده کرد.»
برچسب ها: واتس‌اپ