به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۱۹۶۵۶۲

اپل به دنبال کنترل اشیا در واقعیت مجازی

گروه فناوری: شرکت "اپل" از طرح ابتدایی ابزار جدیدی رونمایی کرده که امکان کنترل اشیا را در فضای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فراهم می‌کند.
اپل به دنبال کنترل اشیا در واقعیت مجازی
شاید یک ابزار جدید در ابعاد ناخن که با چند حسگر بارگیری شده، بتواند امکان اتصال به ابزار دیگر را برای کاربران خود فراهم کند.شرکت "اپل"(Apple)، از طرح ابتدایی اختراعی رونمایی کرده که ابزارهای کوچکی به اندازه انگشت را به نمایش می‌گذارد. این ابزارها، با چندین حسگر بارگیری می‌شوند که می‌توانند امکان تعامل با اشیا را در فضای واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی فراهم کنند.امکان دارد که بتوان از عناصری مانند حسگرهای نیرو، حسگرهای نوری و حسگرهای مافوق صوت برای جمع‌آوری ورودی‌ها استفاده کرد. ورودی‌ها پس از جمع‌آوری، برای کنترل اشیای مجازی در فضای واقعیت مجازی به کار گرفته می‌شوند و ابزارهای انگشتی، بازخورد آن را به صورت یک اثر واقعی ارائه می‌دهند. برای مثال، کاربر می‌تواند با کمک ابزار انگشتی، شماره‌گیر مجازی را کنترل کند و میزان صدای اسپیکر را تغییر دهد.

این ابزار می‌تواند به دستورات کاربر هنگام استفاده از یک جسم خارجی عمل کند. تصویری که از این ابزار ترسیم شده، نشان می‌دهد که ابعاد آن به اندازه یک ناخن است.هیچ تضمینی وجود ندارد که چنین طرحی، به حقیقت بپیوندد اما تلاش اپل برای صعود در حوزه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، تحقق آن را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند. این شرکت سال گذشته نیز موفق به ثبت اختراعی برای ابداع یک هدست واقعیت ترکیبی شده بود که واقعیت مجازی و افزوده را ادغام می‌کند.اپل هنوز واکنشی نسبت به نظرات نشان نداده است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: اپل حسگر