به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۱۹۶۵۶۸

ادامه عملیات امداد در مناطق زلزله‌زده ترکیه

گروه بین الملل: رسانه‌های داخلی در ترکیه از ادامه تلاش نیروهای امداد برای بیرون کشیدن حادثه دیدگان زلزله شب گذشته از زیر آوار خبر دادند.
ادامه عملیات امداد در مناطق زلزله‌زده ترکیه
اواخر روز گذشته (جمعه) زمین لرزه مهیبی مناطقی از شرق ترکیه را لرزاند که تاکنون حدود ۲۰ کشته برجا گذاشته و موجب ریزش چندین ساختمان در مناطق نزدیک به کانون زمین لرزه شده است. این زمین لرزه در چندین کشور مجاور ترکیه نیز احساس شده است.بزرگی این زمین لرزه ۶.۸ ریشتر بوده که استان الازیغ در ۵۵۰ کیلومتری شرق آنکارا را لرزانده و با بیش از ۲۵۰ پس‌لرزه همراه بوده است.طبق اعلام مرکز بحران و فوریت‌های اضطراری ترکیه ۱۶ نفر در استان الازیغ و چهار نفر دیگر در استان ملطیه بر اثر این زمین لرزه جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۱۰۳۰ نفر مصدوم شده و در مراکز درمانی تحت درمان قرار دارند.

تصاویر منتشر شده از محل حادثه حاکی از آن است که نیروهای امداد در استان الازیغ توانستند سه نفر را پس از ۱۲ ساعت تلاش، زنده از میان آوار خارج کنند. همچنین یک زن دیگر پس از ۱۳ ساعت از زیر آوار بیرون کشیده شد.تیم‌های امداد تمام شب گذشته را با استفاده از تجهیزات و همچنین به شکل دستی تلاش کردند تا آوار به جا مانده از این زمین‌لرزه مهیب را در مناطق زلزله زده که دمای آن به منفی هشت درجه زیر صفر رسیده، جابجا کنند.در گذشته نیز زلزله‌های مهیبی در ترکیه رخ داده است. در اوت ۱۹۹۹ زلزله‌ای به بزرگی ۷.۶ ریشتر ۹۰ کیلومتری جنوب شرق استانبول را لرزاند که بیش از ۱۷ هزار کشته برجا گذاشت. همچنین ۵۰۰ هزار نفر را بی‌خانمان کرد.به گزارش خبرگزاری رویترز، همچنین در سال ۲۰۱۱ زلزله‌ای شهر وان را لرزاند که دست‌کم ۵۲۳ کشته برجا گذاشت.
مرجع : برترین ها
برچسب ها: زلزله ترکیه