به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۱۹۶۹۱

70 نفر از هواداران مرسی بازداشت شدند

گروه بين​الملل:​ منابع خبری اعلام کردند که در جریان تظاهرات روز جمعه اخوان المسلمین و هواداران محمد مرسی رییس جمهوری برکنارشده مصر، 70 نفر بازداشت شدند که برخی از آنان سلاح گرم به همراه داشتند.
70 نفر از هواداران مرسی بازداشت شدند
 وزارت کشور مصر روز جمعه در بیانیه ای با اشاره به زیر نظرداشتن تجمع ها و تظاهرات اخوان المسلمین در مناطقی از کشور، افزود: چند مورد از این تظاهرات ها خارج از چارچوب های مسالمت آمیز بود و برخی تظاهرکنندگان با بستن خیابان ها و معابر به مردم حمله کرده و در مواردی با آنان درگیر شدند. این بیانیه می افزاید: نیروهای امنیتی مصر در برخی مناطق شاهد درگیری میان موافقان و مخالفان بودند و در عین حال توانستند طرفین را از یکدیگر جدا کرده و شماری از آشوب طلبان را به همراه چند قبضه سلاح دستگیر کنند. درهمین راستا درشهر اسکندریه، نیروهای امنیتی 55 نفر را دستگیر و از آنها 2 قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی و 28 تیر فشنگ کشف و ضبط کردند.

در شهرک جیزه نیز روز جمعه شاهد راهپیمایی محدود و وقوع درگیری میان هواداران اخوان المسلمین و مخالفان آنها در خیابان العریش بود و نیروهای امنیتی توانستند آنها را از یکدیگر جدا کنند. در شهر سوئز نیز شماری از هواداران وابسته به جماعت اخوان المسلمین خیابان الجیش(ارتش) را بستند و نیروهای امنیتی با استقاده از گاز اشک آور آنان را متفرق و راه را باز کردند. شهر المنوفیه نیز روز جمعه شاهد درگیری میان هواداران اخوان المسلمین و مردم بود و نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک آور طرفین را از یکدیگر جدا و 15 نفر را نیر دستگیر کردند. این در حالی است که طرفداران محمد مرسی رییس جمهوری برکنار شده مصر و حامیان اخوان المسلمین روز جمعه در آستانه برگزاری دادگاه وی در چندین نقطه از پایتخت و دیگر شهرهای این کشور تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.

آنها در شعارهای خود از مرسی می خواستند مقاوم باشد و دادگاه را تقلبی می دانستند. دادگاه مرسی روز دوشنبه هفته جاری (4 نوامبر/ 13 آبان) برای بررسی اتهامات وی در زمینه تحریک به خشونت و کشتار آغاز می شود. طرفداران وی قصد دارند در روز دادگاه او تظاهرات گسترده تری را برگزار کنند. مرسی از زمانی که توسط ارتش این کشور در روز سوم ژوئیه (12 تیر) بازداشت و از حکومت خلع شد، دیده نشده است و در محلی مخفیانه از او نگهداری می شود. نیروهای امنیتی پلیس در آستانه برگزاری تظاهرات در قاهره و دیگر شهرهای این کشور مستقر شدند.
مرجع : ايرنا

امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۰:۴۳
طرفداران مرسی واقعا لیاقت این حکومت دموکراتیک رو ندارن و باید دستگیر بشن همشون (160407)