به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۱۹۷۵۶۰

استقلال؛ تیمی با ضدحمله های مرگبار

گروه ورزشی: استقلال در دوران بعد از استراماچونی نیز همان تیم فوق العاده است که می تواند الریان را در قطر با 5 گل شکست بدهد و حالا باردیگر چهره یک مدعی در لیگ برتر را بگیرد.
استقلال؛ تیمی با ضدحمله های مرگبار
به گزارش ورزش سه، استقلال با حضور فرهاد مجیدی روزهای فوق العاده ای را سپری می کند. هشت گل در دو بازی پلی آف لیگ قهرمانان بدون دریافت هیچ گلی ، آماری خیره کننده به حساب می آید. 
 * ابتکار مجیدی
استقلال زمانی که با استراماچونی کارش را شروع کرد ، او فرصت کمی برای رسیدن به شناخت کامل از فوتبال ایران داشت تا اینکه بتواند تیمی را مطابق میل‌اش ببندد. وقتی او کارش را شروع کرد نود درصد تیم شکل گرفته بود و به همین دلیل سعی کرد تیمش را بشناسد و از طرف دیگر از یک سیستم احتیاطی و مدافع پوششی استفاده کرد. استقلال در ابتدای فصل با چند گل دقایق آخر برخی بازی ها را از دست داد اما استراماچونی مربی باهوشی بود و خیلی زود به ترکیب استقلال رسید. او کاملا فهمید که کدام بازیکنان را باید در چه پست و در کنار کدام بازیکنان استفاده کند. نباید فراموش کنیم که استقلال در ابتدای فصل تغییرات بسیار زیادی در تیمش داشته و می توان گفت 60-70 درصد تیم عوض شده بودند.استراماچونی نیروهایش را خیلی خوب شناخت و اوج کار او شناخت دیاباته و قائدی بود. او خیلی خوب این دو بازیکن را می شناخت و توانست از آن ها یک زوج رویایی بسازد. زوجی که هنوز عملکردی فوق العاده دارند و بعد از استراماچونی هم گل های زیادی می زنند.
 
 اما موفقیتی که استقلال در ادامه و بعد از رفتن استراماچونی به دست آورده به خاطر هوش بالای فرهاد مجیدی است. او به برنامه های قبلی دست نزد و به بهترین شکل آن را ادامه داد. بنابراین این استقلال می تواند با ادامه همان روند روز به روز تیم بهتری شود.درباره استقلال این موضوع حائز اهمیت است که نتایج استقلال صرفا به دلیل روشی (3-5-2) که انتخاب کرده نیست. نتایج این تیم دلایل مختلفی دارد. استقلال بهترین تیم ایران در ضدحمله است. نفراتی که این تیم دارد شرایطی را به وجود آورده که می توانند در ضدحملات حریف را از پا در بیاورند. پاسورهای خوبی که در این تیم هستند در این موفقیت نقش دارند.همچنین در موفقیت های استقلال نباید از نقش وریا غفوری کاپیتان این تیم هم گذشت. او نه فقط به عنوان یک بازیکن با کیفیت بلکه به عنوان یک فرمانده درون میدان کارش را به بهترین نحو انجام می دهد. البته که او از نظر فنی هم شرایط خوبی دارد و با ضربات ایستگاهی اش توانسته به استقلال کمک ویژه ای انجام بدهد.با تمام این اوصاف بازی با نفت مسجد سلیمان برای استقلال می تواند یک بازی سخت باشد. آن ها بعد از دو بازی سخت زمان زیادی برای ریکاوری نداشته اند و ضمن اینکه نتایج خوب آن ها می تواند انگیزه بالایی را به حریفشان برای این بازی بدهد.