به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۳ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب : ۱۹۸۲۵۵

پرسپولیس نمی‌خواهد قبل از دربی بازنده شود

گروه ورزشی: بازیکنان پرسپولیس مدت‌هاست در انتظار برطرف شدن مشکلات مالی خود بوده‌اند و در تمرین امروز نیز بر این اساس در آستانه اعتصاب قرار گرفتند.
پرسپولیس نمی‌خواهد قبل از دربی بازنده شود
به گزارش "ورزش سه"، زمانی که گابریل کالدرون بعد از نشست خبری دیدار با نساجی قصد ترک ایران را داشت، روی یک موضع مهم پافشار داشت: "پرداخت مطالبات بازیکنان پیش از شروع تمرینات نیم فصل دوم"؛ موضوعی که تصور می‌شد باشگاه برای برآورده کردن انتظارات سرمربی آرژانتینی خود خیلی زود آن را پیگیری کرده و بتواند نظر بازیکنان را جلب کند. باشگاه در همان مقطع توانست 5 درصد دیگر به حساب بازیکنان شاکی واریز کند و در پاسخ به اعتراض آنها اعلام کرد تا پیش از دیدار با تراکتور بخش بعدی آن تا رسیدن مطالبات به 50 درصد پرداخت خواهد شد.
سرخ‌ها بازی با تراکتور را هم پشت سر گذاشتند اما هیچ خبری از واریزی نشد و این مساله باعث شد تا ابتدا در میکسدزون آزادی به این مساله اعتراض رسمی خود را اعلام کنند و در ادامه نیز با انتشار استوری‌هایی همه را به یاد دوران ابتدایی مدیریت علی اکبر طاهری و قبل از عقد قرارداد با سامانه پیامکی بیندازند. با این حال اعتراض بازیکنان ادامه یافت و آنها که اینبار برخلاف گذشته انصاریفرد را در اردوی پیش از بازی خود نمی‌دیدند، در پایان بازی نیز به نشانه اعتراض تنها جملاتی کوتاه در خصوص ضعف مالی باشگاه بیان کردند.اما ماجرا به اینجا ختم نشد و یحیی گل محمدی در تمرین ریکاوری بعد از پیروزی مقابل نفت آبادان با اتفاقات جنجالی در رختکن تیمش مواجه شد. رختکنی که دقایقی طولانی در اختیار بازیکنان قرار داشت تا در آن در خصوص تصمیم نهایی خود برای تمرینات پیش از دیدار حساس مقابل استقلال در دربی تصمیم گیری کنند. موضع آنها در نهایت با اعلام اعتصاب در تمرین به یحیی گل محمدی اعلام شد تا سرمربی تازه وارد سرخپوشان در نقش میانجی وارد شود و از آنها بخواهد با توجه به شرایط حساس تیم در آستانه دربی از تصمیم خود صرفنظر کرده و او شخصا به دنبال برطرف کردن مشکل آنها در گفتگو با مدیرعامل باشگاه باشد.

بازیکنان پرسپولیس به شدت از هر دو طرف مدیریت باشگاه و اعضای هیات مدیره در بحث تامین منابع مالی گلایه دارند؛ جایی که اعتقاد دارند در آستانه دربی اوضاع در باشگاه رقیب کاملا شرایط برتری نسبت آنها دارد. صعود به مرحله گروهی برای بازیکنان استقلال تا به اینجا 2500دلار پاداش به همراه داشته و این موضوع را به گوش یحیی رساندند تا به باشگاه اعلام کنند. آنها اعتقاد دارند حریف با صعود به مرحله‌ای که آنها از مدت‌ها قبل و بعد از قهرمانی در لیگ برتر به آن رسیده‌اند (مرحله گروهی) توانسته‌اند این پاداش را دریافت کنند و باشگاه پرسپولیس اما بی توجه به موفقیت‌های بزرگ آنها طی هفته‌های اخیر با دستیابی به 9 پیروزی پیاپی در این بخش ضعیف عمل کرده است.با تمام این اوصاف اما بعید به نظر می‌رسد باشگاه در فرصت کوتاه باقیمانده تا دربی موفق شود به خواسته بازیکنان برای پرداخت مطالبات 15 درصد باقیمانده تا نیم فصل و همچنین پاداش 9 پیروزی پیاپی دست یابد. باشگاه حداقل برای پرداخت این موضوع نیازمند این خواهد بود که بودجه‌ای 7 میلیاردی تامین کند و بعید است در شرایط فعلی به آن دست یابد. باید دید با این شرایط و در فاصله چهار روز مانده به دربی، باشگاه چه وعده‌ای برای آرام کردن بازیکنان خواهد داشت تا آنها با فراغ بال به دنبال تداوم صدرنشینی و موفقیت خود طی هفته‌های اخیر باشند.