به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۸:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۱۹۹۴۸

هواي سالم حق تمام ایرانیان است

گروه جامعه: یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برای حل مشکل آلودگی هوا همه‌ی دستگاه‌ها و برنامه‌ها باید هماهنگ حرکت کند.
هواي سالم حق تمام ایرانیان است
هدایت الله میرمرادزدهی خاطر نشان کرد: هوا حق تمام ایرانیان است و این حق آنان است که سلامت هوا تامین شود. این نماینده مجلس درباره‌ی طرح کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برای رفع آلودگی هوا توضیح داد: هدف از این طرح این است که مثل بقیه نقاط جهان که مهمترین گزینه را هوا تلقی می‌کنند ما هم بتوانیم هوای سالم برای شهروندان‌مان فراهم کنیم.

نماینده مردم سراوان ادامه داد: ما معتقد هستیم که انسان برای خودش مشکلاتی به وجود می‌آورد آلودگی هوا هم از جمله‌ی این مشکلات است. در طرحی که کمیسیون کشاورزی آن را بررسی می‌کند خیلی از مسائل دیده شده است مثلا گاهی در تولید اتومبیل و گاهی در چرخه سوخت اشکالاتی از لحاظ استاندارد سازی وجود دارد و یا خشک شدن تالاب‌ها که بر اثر اشتباه انسان‌ها رخ داده باعث آلودگی هوا شده است. سعی ما این است که چنین مواردی را برطرف کنیم و به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی درباره‌ی مشکلات و مسائل مربوط به صنعت اتومبیل‌سازی که در آلودگی هوا نقش زیادی دارد گفت: نمایندگان صنایع اتومبیل‌سازی در جلسات کمیسیون شرکت کردند ما هم به آنها اعتراض کردیم اما آنها روی محتویات سوخت ماشین‌ها اعتراض کردند و گفتند اگر با سوختی که در ایران تولید می‌شود هر اتومبیلی درست کنیم آلودگی ایجاد می‌کند.

وی افزود: در حل مشکل آلودگی هوا باید به همه عوامل سلامت سازی هوا توجه کنیم که اتومبیل هم بخشی از آن است. سوخت و کارخانجات و سایر عوامل آلاینده هم در طرح کمیسیون کشاورزی در نظر گرفته شده است. میرمرادزهی بار دیگر تاکید کرد:‌ اگر بخواهیم مشکل آ‌لودگی هوا را در ایران حل کنیم باید کلیه برنامه‌هایمان به صورت همگام حرکت کند و همه موارد به صورت دسته جمعی دیده شود تا این مشکل برطرف شود.
مرجع : ايسنا

///
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۳:۰۵
هواي سالم حق تمام ایرانیان است (162376)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۳:۵۵
از کرامات پیر ما این است
شیره را خورد و گفت شیرین است (162423)
حمیدمردانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۴:۲۸
نا که توی اهواز خیلی وقته از حق هوای سالم گذشتیم (162461)