به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۱۹۹۹۰۲

از کجا تور بخریم

از کجا تور بخریم
گروه گردشگری: حالا که فرصت زیادی تا نوروز نمانده است، احتمالا شما هم مثل افراد زیادی دیگری به دنبال خرید تور با قیمت مناسب و خرید آن از محلی مورد اطمینان هستید. البته نباید فراموش کنید که در هر زمانی از سال، تور را باید از جایی معتبر خریداری کنید و مراقب باشید که به دام کلاهبرداران نیفتید. چون همانطور که احتمالا می‌دانید، این روزها فضای مجازی پر از کلاهبردارانی است که سعی دارند با حقه قیمت مناسب و امکانات بالای تور، از افرادی که اطلاعات کافی در زمینه خرید تور ندارند کلاهبرداری کنند. البته جای نگرانی ندارد. چون مراکز معتبر زیادی وجود دارند که می‌توانند در زمینه خرید تور به شما کمک کنند. برای خرید تور علی بابا هم می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در این مطلب قصد داریم به توضیح چگونگی رزرو تور از علی بابا بپردازیم و نکاتی را مرور کنیم که باید به هنگام خرید تور در نظر بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید.

چطور به هنگام خرید تور فریب نخوریم؟
مقامات سازمان گردشگری بارها و بارها درباره آگهی‌های کلاهبردارانه خرید تور که در فضای مجازی به چشم می‌خورند، هشدار داده‌اند. از طرفی، آژانس‌ها و مراکز معتبر فروش تور هم پیشنهادات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اطلاع کاربران می‌رسانند. پس این حرف که به طور کلی نباید به شبکه‌های اجتماعی اعتماد کرد، صحیح نیست. برای خرید تور از طریق شبکه‌های اجتماعی، مهمترین نکته‌ای که باید در نظر گفت اعتبار مرکزی است که قصد فروش تور دارد. بررسی نام مرکز، مجوز آن و دارا بودن ای‌نماد از نکاتی است که می‌تواند نشان‌دهنده معتبر بودن مرکزی باشد که قصد خرید تور از آن را دارید. مثلا وقتی آگهی‌های تور علی بابا به چشمتان خورد، می‌توانید مطمئن باشید مرکزی در حال پیشنهاد خرید تور به شما است که یکی از معتبرترین فروشنده‌های تور در کشور است.

آیا توری با قیمت خیلی پایین قابل اطمینان است؟
فکر می‌کنم جواب این سوال برای شما هم واضح باشد. در مورد قیمت‌های خیلی پایین تور با احتیاط عمل کنید. یکی از مهمترین نکاتی که این روزها روی قیمت تورهای خارجی تاثیر می‌گذارد، نوسانات قیمت ارز است. برای اطمینان از قابل اطمینان بودن قیمت تور خارجی مورد نظر خود، از آخرین قیمت ارز مطمئن شوید. مثلا اگر می‌خواهید به رزرو تور استانبول بپردازید، از مرکز ارائه‌دهنده تور درباره نرخ ارزی که برای قیمت تور در نظر می‌گیرد سوال کنید.
از طرف دیگر، برخی آژانس‌ها تورهای خود را با قیمت پایین ارائه می‌دهند و این قیمت به هنگام خرید به بهانه‌های مختلف افزایش پیدا می‌کند. باید گشت‌هایی که تور به شما ارائه می‌دهد را هم چک کنید. چون بعضی قیمت بعضی تورها شامل قیمت گشت نمی‌شود و بعدا به طور جداگانه پول گشت را هم از شما می‌گیرند. از نکته‌های مهم دیگر که به هنگام بررسی قیمت تور باید در نظر بگیرید، محل قرارگیری هتل و تعداد ستاره‌های آن است. خبر خوب این است که با رزرو تور از علی بابا می‌توانید از بابت تمام مواردی که گفته شد مطمئن باشید.



آیا جزئیات سفر با تور اهمیت دارند؟
بله. قطعا جزئیاتی که هر تور در طول سفر شامل می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است. جزئیاتی مانند حضور راهنما، ترانسفر فرودگاهی، گروهی یا انفرادی بودن تور، محل دقیق اقامت، گردش‌های شهری، ساعت پرواز و رفت و برگشت بودن پرواز از مهمترین نکاتی هستند که باید به هنگام خرید تور آنها را در نظر بگیرید. برای مثال، بیشتر تورهای داخلی به طور گروهی برگزار می‌شوند؛ اما اگر بخواهید رزرو تور استانبول را انجام دهید، آژانس‌ها فقط بلیط هواپیما و هتل برای شما رزرو می‌کنند و معمولا توری که می‌خرید شامل گشت‌های شهری نمی‌شود. اما این مورد هم ممکن است شامل استثناهایی شود و برخی آژانس‌ها پیشنهاد گشت شهری در کشورهای دیگر را در تورهای خود در نظر بگیرند.

مسافت تبریز تا استانبول با اتوبوس چقدر است؟
از جمله نکات مهم دیگری که به هنگام رزرو تور باید در نظر بگیرید، بیمه مسافرتی است. باید حتما اطمینان حاصل کنید پولی که برای خرید تور پرداخت می‌کنید شامل بیمه مسافرتی هم می‌شود یا خیر. همچنین، آژانس‌ها موظف هستند یک نسخه قرارداد خرید تور برای شما ارسال کنند تا شما در جریان جزئیاتی مانند شرایط کنسلی تور و تعهدات آژانس آگاه شوید. نکته مهم دیگری که حتما باید مورد بررسی قرار بگیرد، حضور یا عدم حضور راهنما در تور شما است. اهمیت این مسئله به خصوص در تورهای خارجی بالاتر هم می‌رود. چون شما قرار است به کشوری سفر کنید که ممکن است به زبان رسمی آن تسلط نداشته باشید؛ بنابراین حضور راهنما مسئله بسیار مهمی است. به هنگام خرید تور علی بابا ، تمام این نکات با شما در میان گذاشته می‌شود.

حرف آخر
به طور کلی می‌توان گفت که در مسئله خرید تور، اعتبار مرکزی که از آن تور خود را می‌خرید حرف اول و آخر را می‌زند. چه بخواهید رزرو تور استانبول را انجام دهید و چه بخواهید تورهای داخلی رزرو کنید، باید رزرو خود را از مرکزی انجام دهید که اعتبارش ثابت شده باشد. نظر شما چیست؟ آیا تا به حال تجربه رزرو تور از علی بابا را داشته‌اید؟ فراموش نکنید که نظرات خود درباره رزرو تور را با ما در میان بگذارید.