به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۲۰۱۰۴

کارمندان شاد ميزان بهره‌وری را بالا می‌برند

گروه اقتصادي: کارمندانی که محیط کار و زندگی را به شادی سپری کنند و مورد تشویق مدیران خود قرار بگیرند، بهره‌وری بیشتری در مقایسه با دیگر کارمندان دارند.
کارمندان شاد ميزان بهره‌وری را بالا می‌برند
محققان موسسه "ورک پروگرس" در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدند که میان شادی و رضایت کارگران و کارمندان از زندگی و میزان بهره‌وری آنان در محیط کار رابطه مثبتی وجود دارد. در پژوهشهای این تیم تحقیقاتی از 312 شرکت انگلیسی، مشخص شد که حجم شادی کارکنان تا 50 درصد راندمان کار آنها را بالا می‌برد. در این نظرسنجی، 45 درصد از شرکت‌کنندگان که شامل مدیران و کارکنان بودند ابراز کردند که حتی شادیهای مقطعی نیز می‌تواند بهره‌وری آنها را بالا ببرد، از نظر 57 درصد این افراد، سازمان با در نظر گرفتن شرایط کاری خوب برای کارکنان، اولین عامل ایجاد شادی برای پرسنل است؛ 35 درصد، ‌نقش خانواده در شادی افراد را موثر دانسته و 40 درصد نیز در کنار این دو عامل، نقش فرد در شاد کردن زندگی خود را عامل این موفقیت به شمار آورده‌اند.

این تیم تحقیقاتی در گزارش مطالعاتی خود، شادمانی و رضایتمندی در محیط کار را نیازمند تلاش‌های مستمر و برداشتن گام‌های اساسی دانسته و خوشبینی نسبت به کار، مدیران‌ و آینده، کنار گذاشتن نگرش‌ منفی نسبت به کار و زندگی، مناسب دانستن شغل در حال انجام و داشتن حسن خلق را از لازمه‌های ایجاد شادی در نیروهای کار عنوان کرده است.

این گروه همچنین در توصیه به مدیران بر این نکته تاکید دارند که کارکنان همواره نیازمند مشوق‌هایی برای بهتر کردن بازدهی خود هستند که این مشوق‌ها می‌تواند مالی یا معنوی باشد، مدیرانی که در کنار توصیه به پرسنل خود کار آنها را در حد بسیار مناسب و قابل تقدیر می‌دانند در حقیقت مقدمه شادی آنها را فراهم می‌کنند. پایبندی به قوانین و مقررات، گذشت در برابر اشتباهات کوچک، ترتیب دادن مهمانی‌ برای همکاران خارج از ساعات کار و حتی گردشهای گروهی، از دیگر اقداماتی است که مدیران می‌توانند برای پیشبرد و تعالی اهداف سازمان خود انجام دهند.
مرجع : ايسنا

رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۴:۴۰
این فرمولا مال ایران نیست در ایران قیافه ی ماتم زده با لباس مشکی و ترجیحا خاکی در نظر مدیران ارزش خاص دارد بهره وری رو هم ولش ساعات اداری به رتق و فتق و دلال بازی و کار چاق کنی برای دیگران خیلی بصرفه تره ! البته یادم رفت بگم این حضرات در ارزشیابی های دوره ای هم بالاترین نمره ی ارزشیابی رو میگیرند بدون داشتن مهارتی یا سوادی (163452)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۴:۴۵
آیا برای ما چیزی گذاشتید تا بتوانیم دلیل شادی خود قرار دهیم؟ (163464)