به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۲۰۱۱۲۴
گروه ایران در المپیک راحت است

داوران قشر محروم والیبال‌اند

گروه ورزشی: کارشناس والیبال ایران با حمایت از داوران لیگ‌برتر گفت: شخصا از نحوه قضاوت داوران در لیگ رضایت دارم اما متاسفانه پولی که به آن‌ها می‌دهند کفاف زندگی روزانه این عزیزان را هم نمی‌دهد.
داوران قشر محروم والیبال‌اند
به گزارش ایسنا، ناصر شهنازی در مورد باخت تیم والیبال سایپا مقابل سپاهان اصفهان در هفته هفدهم لیگ برتر توضیح داد: فشردگی بازی‌ها قطعا روی همه تیم‌ها از جمله تیم ما تاثیر می‌گذارد ولی چیزی است که خودمان قبول کرده‌ایم و شرایط برای همه ما یکسان است. نمی‌خواهم باخت خود را توجیه کنیم ولی واقعیت این است که ما دو بازی سنگین ۵ ستی را قبل از این دیدار پشت سر گذاشتیم. آخرین بازی ما هم روز پنجشنبه بود، یعنی یک روز کمتر از هفته‌های دیگر برای استراحت و ریکاوری زمان داشتیم. اگر کیفیت تیم ما در برخی مسابقات پایین می آید طبیعی است و خودمان این شرایط را پذیرفته‌ایم.او افزود: به نظرم در بحث فنی هم تیم سپاهان بهتر از ما بازی کرد از این که بگویم اشتباهات فردی‌مان باعث باخت شد، بدم می‌آید می‌خواهم بگویم همه عوامل تیم ما از کادر فنی تا بازیکنان در این باخت تاثیرگذار بودند چرا که در جریان بازی اشتباهاتی را مرتکب شدند. ست اول را با اشتباهاتی که داشتیم واگذار کردیم و در ست دوم با بیشتر کردن فشار روی تیم حریف به برد رسیدیم. اما در ست‌های سوم و چهارم شرایط فرق کرد سپاهان در سرویس و دفاع روی تور عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست به چیزی که مستحق‌اش بود برسد. این برد حق سپاهان بود ما در ست چهارم فوق العاده ضعیف عمل کردیم و اصلا نمی‌توان در مورد آن صحبت کرد. سپاهان همیشه به قول معروف گربه سیاه تیم سایپا است ولی مطئمن باشید روی نقاط ضعف این تیم کار می‌کنیم و در بازی‌های بعد شرایط متفاوت خواهد بود.

سرمربی تیم والیبال سایپا در پاسخ به این سوال که می‌توان گفت بازیکنانش از نظر بدنی در این دیدار کم آورده بودند؟ اظهار کرد: خیر این طور نیست وقتی که شما چند بازی را در ۵ ست به پایان می‌رسانید بیش از آن که از نظر بدنی کم بیاورید در بحث روانی تیم دچار فشار زیادی می‌شود. تیم ما هم چنین شرایطی داشت. در طول بازی سپاهانی‌ها عملکرد خوبی داشتند و باید این برد را به آنها تبریک گفت. یک موضوع دیگر هم که وجود دارد جایگاه تیم‌ها در جدول رده بندی است وقتی تیمی مثل سپاهان مقابل سایپا قرار می‌گیرد بازیکنانش با ۱۰۰ درصد توان بازی می‌کند چون معتقدند با تیم اول یا دوم جدول بازی دارند که باید بهترین عملکرد را داشته باشند.

او در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان اصلی این تیم مانند معنوی‌نژاد، فائزی و اسماعیل‌نژاد که در ابتدای فصل مصدومیت‌هایی داشتند به اوج آمادگی رسیده‌اند؟ گفت: ما از ابتدای فصل این مصدومان را داشتیم و با آنها قرارداد بستیم چرا که معتقد بودیم در اواسط لیگ به اوج آمادگی خواهند رسید. خوشبختانه الان همه بازیکنان  ما در اوج آمادگی هستند و شرایط تیم راضی کننده است. هیچ یک از بازیکنان ما در طول مسابقات به لحاظ بدنی افت نمی‌کنند و بنده می‌توانم بگویم تیم ما جزو مدعیان لیگ است. البته لیگ امسال مانند سال‌های قبل نیست که یک یا دو تیم مانند بانک سرمایه و پیکان از قبل قهرمان لیگ باشند. شش تیم داریم که می‌توانند برنده از زمین خارج شده و به عنوان قهرمانی برسند.شهنازی همچنین در مورد اعتراضات زیادی که نسبت به داوری‌های لیگ‌برتر وجود دارد نیز توضیح داد: محروم‌ترین قشر در والیبال ایران داوران هستند، پولی که به آن‌ها پرداخت می‌شود حتی کفاف هزینه‌های روزانه زندگی آن‌ها را نیز نمی‌دهد. نبض یک بازی و تیم‌ها در جریان بازی،‌ در اختیار داوران است. اگر این عزیزان تامین نشوند به مرور زمان مشکلاتی ایجاد می‌شود که نمی‌توان آن‌ها را برطرف کرد. صادقانه می‌خواهم بگویم که در طول این فصل هیچ مشکلی با داوری‌ها نداشته‌ام چون داوران ایران جزو بهترین‌ها هستند. اگر اشتباهی بوده سهوی است و هیچکس عمدا اشتباهی نمی‌کند. تنها در بحث داوران خط شهرستان‌ها مسائلی وجود دارد که باید فدراسیون در مورد آن‌ها تمهیدات لازم را بیاندیشد. به صورت کلی از داوری‌های لیگ شخصا رضایت دارم.

او همچنین راجع‌ به گروه تیم ملی ایران در بازی‌های المپیک نیز گفت: خوشبختانه گروهی که تیم ملی ایران در آن حضور دارد نسبت به گروه مقابل راحت‌تر است، اما تاکید می‌کنم که نباید فکر کنیم تیم ملی کار راحتی دارد. تیم‌های مثل لهستان، ایتالیا و کانادا در گروه ایران حضور دارند که همه از خوب‌های دنیا هستند، اما واقعیت این است که گروه مقابل دشوارتر است.این کارشناس والیبال در پاسخ به این سوال که آیا ایران می‌تواند مقام پنجم خود در المپیک گذشته را تکرار کند؟ توضیح داد: همین که تیم ملی اران در جمع بهترین‌های دنیا قرار دارد افتخار بزرگی است و برای دومین بار چنین مهمی را به دست آورده‌ایم. با این وجود می‌خواهم بگویم که فعلا نمی‌توان در مورد عملکرد تیم ملی ایران در المپیک پیش رو نظر داد. باید تا زمان بازی‌های المپیک صبر کنیم تا با توجه به شرایط آن روزهای تیم ایران، راجع به عملکرد احتمالی‌اش در المپیک صحبت کنیم. فعلا بازی‌های فشرده‌ای چون لیگ را پیش رو داریم که احتمال مصدومیت بازیکنان را بالاتر می‌برد. کار بسیار سختی در پیش داریم و امیدوارم نتیجه خوبی برای ایران رقم بخورد.