به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۳:۴۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۲۰۱۳۲

پیشرفت کره‌شمالی در‌ زمينه‌موشک‌بالستیک

گروه بين الملل:اندیشکده آمریکایی جان هاپکینز اعلام کرد، کره شمالی در ساخت موشک بالستیک بین قاره‌ای که قابلیت حمل نخستین نسل از کلاهک‌های اتمی را دارد و می‌تواند آمریکا را هدف قرار دهد، پیشرفت کرده است.
پیشرفت کره‌شمالی در‌ زمينه‌موشک‌بالستیک

 کالج آمریکا- کره‌ اندیشکده جان هاپکینز اعلام کرد: ماکت‌های موشک بالستیک قاره پیما که اخیرا در رژه‌های نظامی در پیونگ یانگ مشاهده شده بود آنقدرها هم تقلبی نبوده است. کارشناسان متعددی ماکت‌های موشک بالستیک قاره پیما سیار KN-O8 را که در سال 2012 و ژوئیه سال جاری میلادی مشاهده کرده بودند ،به شدت به سخره گرفتند و یکی از مهندسان هوا فضا آن‌ها را از نظر فنی افتضاح و حقه بزرگ دانست. موسسه جان هاپکینز در تحلیلی با این نظرات موافقت کرده و می‌گوید، این ماکت‌ها با ساخت موشک قاره پیما مرتبط است. این ماکت‌ها حاکی از توانایی سرهم کردن اجزا و تکنولوژی‌ها برای تولید موشک‌هایی با برد نظری 5500 تا بیش از 11 هزار کیلومتر است. این موسسه در وب سایت "نورث 38" نوشت: تقریبا این موشک قادر است با نخستین نسل از کلاهک‌های اتمی سبک خود دست کم سیاتل را مورد هدف قرار دهد. این تحلیل با همکاری جفری لوئیس، کارشناس منع گسترش اتمی و جان شیلینگ، مهندس هوا فضا نوشته شده است.

شیلینگ تاکید کرد: عدم پرواز آزمایشی حاکی از این است که استقرار عملی این موشک همچنان چند ماه یا چند سال طول می‌کشد و حتی در صورت یک برنامه آزمایشی متوقت، این موشک احتمالا غیرقابل اطمینان، از نظر اجرایی و تحرک محدود و در تعداد بسیار محدود است. وی افزود: آزمایش اولیه این موشک بالستیک ممکن است هر لحظه انجام شود. ساده ترین توضیح درباره این موشک این است: یک موشک بالستیک قاره پیما سیار توسعه یافته با توانایی محدود اما همچنان تهدید آمیز برای آمریکا.


(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۲۲
کشوری که انرژی هسته ای و موشک های دوربرد دارد اما مردمش گرسنه و بدبخت هستند. (163517)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۲۳
کشوری که دیکتاتوری مطلق توش حاکم به جز موشک و تانک و توپ جنگ به چیز دیگه ای فکر نمیکنه (163520)
خروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۵۵
این واقعا برای همه کشور ها از جمله خود کشور کره شمالی بد است (163553)
مهندس کره و پنیر دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۵:۵۸
ایران موشکاش 2000 کیلومتر میره دایم اسراییل رو تهدید میکنه وای اگه اینو الان ایران داشت از کره جنوبی تا کل امریکا و اروپا رو الان مورچه حساب میکرد.
11000 وااااو (163558)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۱۹:۰۹
فقط بدرد همین مزخرفات می خورند هیچی تو مغز مبارکشان نیست احتمالا ایشون پدر پدر بزرگشون از بچگی به بمب و موشک علاقه داشته اند این است از مواهب کمونیست (163680)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۲۲:۱۳
11000موشک با برد کیلومتر!!!!! ان هم کشوری که هنوز یک ماهواره نتوانسته به فضا ارسال کند ایران که چهار سال پیش ماهواره به فضا ارسال کرده بود الان در 2000 تا مانده انوقت کره رفته تا 11000تا ! سامانه موشک های قاره پیما نیاز به ارسال دهه ها موشک وماهواره به فضاست ونیاز به پایگاه ها سازمان های پیشرفته و دانشمندان تراز اول جهان است در حال حاضر فقط اعضای دارای حق وتو +هند (موشک قاره پیمای هند 5000کیلومتر برد دارد با انکه برنامه فضایی هند سه دهه در حال اجراست) (163874)