به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۲۰۱۸۶۹

تجمع حامیان آسانژ در آستانه استرداد احتمالی

گروه بین الملل: گروه بزرگی از حامیان موسس سایت افشاگر ویلی‌لیکس در آستانه صدور حکم دادگاه درباره وضعیت استرداد او به ایالات متحده آمریکا، در لندن تجمع کردند.
تجمع حامیان آسانژ در آستانه استرداد احتمالی
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیش از ۲۰۰ تن از حامیان جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویلی‌لیکس شنبه در مرکز لندن تجمع کرده و خواستار آزادی او شدند و به استرداد احتمالی او به آمریکا اعتراض کردند. دادرسی‌های اصلی پرونده استرداد آسانژ از فردا (دوشنبه) در لندن آغاز می‌شود و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. وکلای آسانژ قصد دارند تا شماری از حقایق مرتبط با پیگرد او از سوی مقام‌های آمریکایی در دهه گذشته را ارائه دهند.

دادگاهی در آمریکا، موسس ویلی‌لیکس را به ارتکاب ۱۸ فقره جرم از جمله نقض‌های مرتبط با "قانون جاسوسی" متهم کرده است. آسانژ اسناد محرمانه‌ای که فاش می‌کند آمریکا حین جنگ‌های عراق و افغانستان مرتکب تخلف شده است، منتشر کرد. آسانژ در صورت محکومیت بین ۵ تا ۱۰ سال حبس بابت هر کدام از جرایمش دریافت می‌کند. جولیان آسانژ هفت سال در سفارت اکوادور در لندن پناه گرفت و در سال ۲۰۱۲ درخواست پناهندگی سیاسی داد تا از استرداد احتمالی به آمریکا جلوگیری کند. این افشاگر سال گذشته با قوه قهریه از سفارت اکوادور بیرون برده شد و در یک زندان فوق امنیتی در لندن به سر می‌برد.
 
برچسب ها: جولیان آسانژ