به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب : ۲۰۱۸۷
وقتي نگذاشت علیه سحابی صادر شود

خاطره‌اي‌از مرحوم‌‌بورقاني درباره‌عسگراولادی

گروه سياسي: صادق خرازی در صفحه فیسبوک خود ضمن ابراز تأثر و تأسف از درگذشت حبیب‌الله عسگراولادی، خاطره‌ای را از وی به نقل از مرحوم احمد بورقانی - معاون مطبوعاتی در دوران اصلاحات نقل کرد.
خاطره‌اي‌از مرحوم‌‌بورقاني درباره‌عسگراولادی
در اين مطلب آمده است: حاج آقای عسگراولادی هم پس از عمری پر تلاش جان به جان‌آفرین گفت و ساعتی پیش درگذشت. من از سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب دو چهره مبارزاتی بازار تهران را خوب می‌شناختم؛ نخست شهید حاج مهدی عراقی بود و سپس آقای عسگری معروف به عسگراولادی. با اینکه با بستگان نزدیک من حشر و نشر داشت ولی من بدلایل فکری خیلی با مرحوم عسگراولادی - رحمت خدا بر او باد - معاشرت نداشتم. او از قبیله مبارزان و مجاهدان واقعی و سنتی بود، آزاداندیش و با فضیلت و شرف بود، نان را به نرخ روز نمی‌خورد.

یادش بخیر احمد بورقانی زنده‌یاد می‌گفت در هیأت منصفه مطبوعات یک‌تنه ایستادگی کرد و نگذاشت حکمی علیه مرحوم عزت‌الله سحابی صادر شود و گفت "من چگونه می‌توانم علیه هم‌سنگران قدیم حکمی بدهم؟" در همین دوران اخیر علیرغم میل برخی‌ها آزاد سخن می‌گفت. عسگراولادی و شهید عراقی و مرحوم آقای شفیق و حاج آقای نیری و این قبیل چهره‌های موجه مبارزه و بازار در مساجد و مدارس دینی تهران درس اصول عقاید و اخلاق نزد شیخ محمدحسین زاهد و مرحوم آقا شیخ مرتضی زاهد، فراگرفته بودند و هرجا که کار خیر و خدمت به مردم بود داوطلبانه در خدمت خلق برای رضای خالق می‌شتافتند. برغم آنکه با پیشتاران نهضت بیشتر با اهل بازار و مسجد و حوزه مرتبط بودند، با دانشگاه و مراکز علم روز فاصله داشتند، اما با سعه‌صدر و منطق برخورد می‌کردند در حالی که نسل‌های بعدی در نسبت دادن به مخالفانشان بی‌محابا سخن می‌رانند.»

پیام تسلیت محمدرضا عارف
در پی درگذشت آقای حبیب الله عسگراولادی ،دکتر محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیام تسلیتی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این یار باوفای نظام تاکید کرد: آقای عسگراولادی صدق گفتار و انصاف و حق گویی را در طول عمر شریف خود به معنای واقعی کلمه در عرصه سیاست نشان داد. متن این پیام به شرح زیر است:
هوالباقی
یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلَی رَبِّکِ رَاضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَادْخُلِی جَنَّتِی
ضایعه درگذشت برادر گرامی جناب آقای حبیب الله عسگراولادی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تألم و تاثر خاطر شد. آقای حبیب الله عسگراولادی انسان بزرگوار و والامنشی که با اندیشه بلند و ایمان استوار و تجربه گران‌سنگ در عرصه سیاست یکی از یاران فعال و باوفای نظام جمهوری اسلامی ایران در مسئولیت‌های خطیر در دوره‌های مختلف بود.ایشان صدق گفتار و انصاف و حق گویی را در طول عمر شریف خود به معنای واقعی کلمه در عرصه سیاست نشان داد.
اینجانب ضمن تسلیت فقدان آن مرحوم به خانواده محترم عسگراولادی و ملت شریف ایران، برای روح بلند ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسالت می‌کنم. محمدرضا عارف

از دیار آریو برزن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۲۰:۴۵
شاید نبش قبر درست نباشه اما می تونه چراغ راه آینده باشه...
عسکراولادی سال 88 خواستار اشد مجازات برای میرحسین و کروبی شد اما سال 91 وقتی حس کرد به مرگ نزدیک شده است گفت نمی توانم آخرتم را بفروشم، این دو از دلسوزان نظام هستند و امیدوارم رفع حصر بشوند... (163795)
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۲۱:۵۴
خدا رحمتش کنه (163863)