به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : ۲۰۱۹۴۸

۴ سوال بی‌پاسخ درباره ویروس کرونا

گروه جامعه: حدود دو ماه از زمانی که چین اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان را اعلام کرد گذشته است و از آن زمان تاکنون در سرتاسر جهان پخش شده است.
۴ سوال بی‌پاسخ درباره ویروس کرونا
در این میان دانشمندان و تیم‌های تحقیقاتی مختلف مطالعات فراوانی روی این ویروس نوشناخته که تاکنون منجر به مرگ نزدیک به ۲۵۰۰ نفر شده است انجام دادند، مطالعاتی که به سوالات زیادی در رابطه با آن پاسخ دادند، با این وجود هنوز سوالات زیادی هم در این رابطه بی‌پاسخ مانده‌اند.
۴ سوال بی‌پاسخ از ویروس کرونا، از این قرار است:
منشا کرونا کجاست؟

آن طور که حدس می‌زنید با قطعیت نمی‌توان سوپ خفاش را منشاء کروناویروس دانست. از ۹۹ نفری ابتدایی مبتلا به این ویروس در بیمارستان ووهان، ۴۹نفر با مغازه‌ای خاص از فروش مواد غذایی و حیوانات ارتباط مستقیم داشتند، همین موضوع باعث شده تا تقریبا مشخص باشد که این ویروس در ابتدا از حیوانات به انسان و بعد از انسان به انسان منتقل شده است.اما برای این که منشا اصلی این ویروس مشخش شود نیاز به انجام برخی مطالعات علمی وجود دارد، در همین رابطه چندی پیش مطالعه‌ای در نشریه لنست، منتشر شد که نشان می‌داد به بین این ویروس و خفاش ۸۸درصد شباهت ژنتیکی وجود دارد، اما در مغازه‌ای فروش غذای دریایی در ووهان، تغذیه مرتبط با خفاش فروخته نمی‌شود و همین سوالات را در این باره زیاد کرده است.
کروناویروس چگونه پخش می‌شود؟
هنوز پاسخ قطعی و علمی برای این سوال هم پیدا نشده است، مشخص است که این ویروس از انسان به انسان منتقل می‌شود و معمولا وقتی دو فرد در نزدیکی هم قرار می‌گیرند این اتفاق رخ می‌دهد، به همین دلیل محققان فکر می‌کنند که هنگام عطسه یا سرفه فرد مبتلا به ویروس کرونا، افراد دیگر در خطر قرار می‌گیرند.مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که هنوز مشخص نیست که با لمس بینی، چشم و دهان این ویروس وارد بدن فرد می‌شود یا نه، اما به گفته سازمان جهانی بهداشت این ویروس برای مدت طولانی روی اشیا باقی نمی‌ماند.گفته می‌شود که افراد درگیر به این بیماری، ۲ یا ۳ نفر دیگر را هم به این ویروس مبتلا می‌کنند. مطالعه‌ای که به تازگی در دانشگاه امپریال کالج منتشر شده اعلام کرده که دو سوم بیماران در کشور چین هنوز مشخص نشده‌اند.
افراد چه زمانی به منشا انتقال ویروس تبدیل می‌شوند؟
معمولا وقتی افراد در بدترین حالت خود در مریضی هستند خطر انتقال ویروس از سوی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند، با این وجود گزارشاتی درباره کرونا ویروس منتشر شده که نشان می‌دهد این ویروس از طریق فردی بدون هیچ علایم منتقل شده است. با این وجود به گفته سازمان جهانی بهداشت، خطر شیوع بیماری در افرادی که علائم آن‌ها واضح است بیشتر است.
راه درمان کرونا چیست؟
همانطور که می‌دانید، این بیماری هنوز هیچ روش درمان یا پیشگیری خاص و موثری ندارد و هنوز محققان در کشورهای مختلف به دنبال راهی برای درمان آن هستند.سازمان جهانی بهداشت به افرادی که علائم این بیماری را دارند پیشنهاد کرده است که درخواست کمک پزشکی کنند و با پزشک خود مناطقی که از آن بازدید کرده‌اند را به اشتراک بگذارند. این بیماری هیچ واکسنی هم ندارد و تنها پیشنهاد می‌شود با انجام برخی مراقبت‌های بهداشتی خطر ابتلا به آن را کاهش دهید.مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده آمریکا به افرادی که بیمار نیستند هم پیشنهاد کرده که از ماسک استفاده نکنند.
برچسب ها: ویروس کرونا