به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۰:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۱ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۲۰۵۹۲۳

رشد شتابان کرونا در جهان

گروه جامعه: آمار ابتلا به ویروس کرونا در بیشتر کشورهای جهان رو به تزاید است اما در این میان برخی کشورها رشد بیشتری داشته‌اند.
رشد شتابان کرونا در جهان
به رغم اینکه چین توانست روند ابتلا به کرونا در کشورش را متوقف کند اما این روند در بسیاری از کشورها رو به افزایش شدید است.ترکیه که تا چندی پیش آمارش صفر بود اکنون ۳۵۹ بیمار تایید شده دارد.به گزارش اسپوتنیک، فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه از مرگ چهارمین نفر بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در این کشور خبر داد و گفت: تعداد کل افراد آلوده در شبانه روز گذشته تقریباً دو برابر شده و به ۳۵۹ نفر رسیده است.وی پیشتر و در روز چهارشنبه اعلام کرده بود که تعداد مبتلایان به کرونا ویروس از ۹۸ به ۱۹۱ نفر افزایش یافته است و سه بیمار نیز فوت شده‌اند.
ایتالیا با افزایش بیش از پنج‌هزار مورد کرونا در روز رکورد شکست
به گزارش یورونیوز، آمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به دویست و ۴۶هزار و ۲۰ نفر رسیده و در این میان ایتالیا با افزایش پنج‌هزار و ۳۲۲ مبتلا تنها در یک روز در فهرست ابتلای جهانی به بیماری کووید ـ ۱۹ رکورد شکسته است.بنا بر این گزارش، دولت ایتالیا منع رفت و آمد عمومی را تمدید می‌کند. جوزپه کونته، نخست وزیر این کشور اعلام کرد که تداوم قرنطینه اجتناب ناپذیر است.
افزایش ۴۱ درصدی شمار جانباختگان کرونا در فرانسه
به گزارش دویچه‌وله، شمار جانباختگان افراد مبتلا به ویروس کرونا در روز پنجشنبه ۲۹ اسفند (۱۹ مارس)  در فرانسه ۱۰۸ نفر اعلام شد که با افزایش ۴۱ درصدی تنها در یک روز به ۳۷۲ نفر رسید.آزمایش ابتلا به ویروس کرونای ۱۰ هزار و ۹۹۵ نفر در فرانسه مثبت اعلام شده است که از این تعداد وضعیت جسمانی یک هزار و ۱۲۲نفر بحرانی ارزیابی شده است. این تعداد به نسبت روز چهارشنبه ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.
مردم کالیفرنیا قرنطینه خانگی شدند
بنا به دستور گوین نیوسم، فرماندار کالیفرنیا، مردم این ایالت تنها برای امور ضروری حق بیرون آمدن از خانه را دارند. کلیه مغازه‌ها به استثنای فروشگاه‌های مواد غذایی یا داروخانه‌ها نیز باید بسته باشند.کالیفرنیا ۴۰ میلیون نفر جمعیت دارد و نخستین ایالت آمریکاست که چنین مقرراتی در آن به جریان می‌افتد. گوین نیوسم اعلام کرده که حداقل ۵۶ درصد از جمعیت این ایالت به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد.قرنطینه خانگی و ممنوعیت خروج از منزل، پیش‌تر در بسیاری از محلات سانفرانسیسکو  اجرا شده بود.