به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۱۳ - ۱۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۴ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۲۱۰۰۸۴

کرونا برنامه‌هایم را به هم ریخت

گروه ورزشی: بانوی ملی پوش دوچرخه سواری گفت: شیوع ویروس کرونا و کنسل شدن مسابقات، تمام برنامه‌ریزی من را به هم ریخت و مسابقات زیادی را از دست دادم.
کرونا برنامه‌هایم را به هم ریخت
به گزارش ایسنا، فرانک پرتوآذر  درباره‌ی لغو مسابقات دوچرخه سواری کوهستان قهرمانی جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا بیان کرد: من برای حضور در این مسابقات برنامه‌ریزی کرده بودم و این که مسابقات لغو شد برای من اتفاق خوبی نبود. مسابقات مانند پله‌های پیشرفت هستند و اگر در مسابقات شرکت نکنیم روند پیشرفت هم کند می‌شود. البته این مساله‌ای است که برای کل جهان اتفاق فتاده است و من نمی‌توانم کاری انجام دهم. به من اطلاع داده‌اند که مسابقات قهرمانی جهان یا در ماه سپتامبر برگزار می‌شود و یا این که به سال ۲۰۲۱ موکول می‌شود. از این رو تلاش کردم برنامه خود را به گونه‌ای تطبیق دهیم که اگر از آخر مرداد ماه مسابقه‌ای برگزار شد حداقل در یک یا دو کاپ جهانی حضور داشته باشم. او ادامه داد: برنامه‌ای که  برای خودم در سال ۹۹ آماده کرده بودم خیلی بهتر از سال ۹۸ بود اما ویروس کرونا و لغو مسابقات تمام برنامه‌ریزی من را به‌هم ریخت و دو، سه روز زمان برد تا بتوانم ذهنم را جمع  و جور کنم و مطابق شرایط برنامه ریزی دیگری انجام دهم. برنامه جدیدم را با مربی‌ام چک کردم و تلاش می‌کنم خودم را آماده کنم تا اگر از شهریورماه مسابقه‌ای برگزار شد در آن شرکت کنم.

پرتوآذر در پاسخ به این پرسش که در شرایط قرنطینه چگونه تمرین می‌کند؟ گفت: من بیش‌تر تمریناتم را در خانه انجام می‌دهم و به صورت انفرادی تمرین می‌کنم. قبلا جاده‌هایی بود که گروهی در آن‌ها تمرین می‌کردیم اما چون الان انفرادی تمرین می‌کنم نمی‌توانم آنجا بروم و خطرناک است. تا جایی که بتوانم تلاش می‌کنم ریسک نکنم که بیرون از خانه بروم و خدایی نکرده برای خودم و خانواده‌ام ایجاد خطر نکنم.بانوی رکابزن ایران در پاسخ به این پرسش که حضور در چند مسابقه را برنامه‌ریزی کرده بودید که به دلیل شیوع ویروس کرونا آن‌ها را از دست دادید؟ تصریح کرد: دو مسابقه در پایان سال ۹۸ برگزار می‌شد که آن‌ها کلا کنسل شدند. از نیمه اردیبهشت ماه هم قرار بود در مسابقات اروپایی شرکت کنم. در کل تا نیمه تیرماه ۴ تا ۵ مسابقه از جمله قهرمانی جهان را از دست داده‌ام و حالا باید دید تکلیف بقیه مسابقات چه می‌شود. او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براین که حضور در قرنطینه برای ورزشکار حرفه‌ای مانند او که دائما در تمرین و مسابقه بود سخت نیست؟ تاکید کرد: نکته‌ای که در مورد زندگی ورزشکاران حرفه‌ای وجود دارد این است که عادت کرده‌اند  نظم و برنامه‌ریزی خاصی برای خود داشته باشند از این رو اوایل قرنطینه سخت بود چون خیلی از برنامه‌هایم به هم ریخت و مسابقات زیادی را هم از  از دست دادم. اما در نهایت سعی کردم  با برنامه‌ریزی فرصت را از دست ندهم و پیشرفت کنم. طبق برنامه‌ام کار کردم و تا الان کم نگذاشته‌ام اما مساله مهم، برگزار شدن مسابقات است.دارنده مدال برنز آسیا در پایان گفت: امیدوارم شرایط بهبود پیدا کند و همه مردم به روال عادی زندگی خود برگردند. آرزوی سلامتی برای همه مردم ایران دارم و امیدوارم دیگر خبری از درگذشت هموطنان‌مان نباشد.
برچسب ها: ویروس کرونا