به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۲۲:۰۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۲۱۰۵۲

هوای پاک حق کودکان تهران است

گروه جامعه: مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با تبعات منفی آلودگی هوا بر بهداشت و سلامت آنها و به تبع بر جامعه تاثیر می‌گذارد.
هوای پاک حق کودکان تهران است
سید جمال هادیان طبائی زواره با بیان این که هوای سالم حق همه شهروندان به ویژه کودکان است، گفت: هوای پاک حق کودکان ماست، این قشر آنگونه که باید از ضررهای هوای ناپاکی که در آن نفس می‌کشند و خطراتی که آنها را تهدید می‌کند، آگاهی ندارند. وی ادامه داد: مساله آلودگی هوا اگر یکی از حادترین مسائل ناشی از تمدن صنعتی نباشد، بدون شک از بغرنج‌ترین آنهاست. اگرچه در حالت عادی تنها به اثرات سوء وارد به انسان توجه می شود اما این تعریف آلودگی را تنها به این اثرات محدود نمی‌نماید. مواد نامطلوب می‌توانند بر انسان به خصوص کودکان، گیاه، مواد و اشیاء یا محیط زیست تاثیر گذاشته و یا با مه‌آلود کردن هوا و ایجاد بوهای نامطلوب جلوه های نامناسب ایجاد نمایند.

هادیان گفت: عوامل متعددی در بروز این وضعیت دخیل هستند و شهروندان به ویژه کودکان همواره در خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناک و صعب‌العلاج یا عواقب آنها در بزرگسالی قرار دارند، بدون آنکه بتوانند به عاملان و مقصران اصلی این وضعیت اعتراضی بکنند. وی گفت: نمایندگان مردم در پارلمان شهری بیش از همه نسبت به عوارض این معضل برای شهروندان آگاه و حساس هستند و بارها در چارچوب نقش نظارتی خود به مسئولان هشدار داده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره، نقاشی کودک و نوجوان شهر با موضوع آلودگی هوا گفت: تاکنون 20 نهاد اجتماعی و NGOها و بخش های مختلف شهرداری برای همکاری در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند همچنین سازمان محیط زیست نیز قول همکاری داده اما هنوز نحوه مشارکت این سازمان مشخص نیست. هادیان افزود: ایجاد فضای مطالبه هوای پاک به عنوان یکی از حقوق مسلم شهروندی از مسوولان و ترویج فرهنگ حفاظت از آن، آشنا شدن بیشتر مردم به وظایف و عملکرد شورای اسلامی شهر و ایجاد ارتباط سازنده میان شهروندان و نمایندگانشان در پارلمان شهری، آشنایی کودکان و نوجوانان با تبعات منفی آلودگی هوا بر بهداشت و سلامت، ایجاد انگیزه و عزم اجتماعی نهاد‌های مسئول به منظور مبارزه با آلودگی هوا و آشنایی کودکان و نوجوانان به خطرات ناشی از آلودگی هوا بر قدرت یادگیری، از اهداف این جشنواره است.

مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که کودکان می‌توانند مطالبات خود را در قالب نامه به مسئولان بنویسند، گفت: این جشنواره برای گروه سنی 7 تا 14 سال (مقطع تحصیلی دبستان و راهنمایی) طراحی شده است، بنابراین تمامی دانش‌آموزان از کلاس اول دبستان تا سوم راهنمایی شهر تهران می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. وی همچنین خاطرنشان کرد: به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به 35 اثر برتر جوایزی اهدا می شود. همچنین از 3 تن از روزنامه‌نگارانی که در حوزه محیط زیست تلاش کرده‌اند تقدیر می‌شود.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۱۵:۴۷
ممنون زحمت كشيديد!!!!! كه ياداورى كرديد!!!!!!!!!!!!!!!! كدوم حق !!!!!! سلامتى بچه ها در خطره بعد ميگي نامه بدن به مسولان ؟؟؟؟؟؟؟ كدومشون؟؟؟؟؟ شهردار ريس سازمان محيط زيست (168262)
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۱۶:۱۲
علت اصلی الوده گی شهرهای بزرگ ایران ارزانی بنزین است ( متوسط 700 و 400 یعنی 550 تومان ) است که از ابمعدنی ارزانتر است ( لیتری 1000 تومان ) و علل دیگر حداکثر تا 30 درصد موثرند ( جهت اطلاع اینکه بنزین در ترکیه لیتری 4.5 لیره معادل 7000 تومان است و تا این قیمت بنزین است الودگی و ترافیک و سونامی بیماریهای قلبی و ریوی و سرطان در ایران رو به ازدیاد خواهد بود و گریبان همه ما را خو اهد گرفت و حتی اگر یک میلیون اتوبوس و متروی جدید در ایران بگذارند با این قیمت مسخره بنزین باز ترافیک و الودگی هوا حل نخواهد شد،راه حل اینکه ضمن بهبود کیفیت خودروها و کیفیت بنزین و تقویت ناوگان عمومی قیمت بنزین باید گام به گام افزایش یابد ولی در هر گام سود حاصله مثلا صرف رایگان کردن درمان در مراکز دولتی و یا ارزان کردن مایحتاج ضروری شود تا اکثریت مردم با ان همکاری و ترافیک و الودگی حل شود یعنی همان راهی که اکثر کشورهای دنیا رفته اند (168289)
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۱۶:۱۹
علت اصلی الوده گی شهرهای بزرگ ایران ارزانی بنزین است ( متوسط 700 و 400 یعنی 550 تومان ) است که از ابمعدنی ارزانتر است ( لیتری 1000 تومان ) و علل دیگر حداکثر تا 30 درصد موثرند ( جهت اطلاع اینکه بنزین در ترکیه لیتری 4.5 لیره معادل 7000 تومان است و تا این قیمت بنزین است الودگی و ترافیک و سونامی بیماریهای قلبی و ریوی و سرطان در ایران رو به ازدیاد خواهد بود و گریبان همه ما را خو اهد گرفت و حتی اگر یک میلیون اتوبوس و متروی جدید در ایران بگذارند با این قیمت مسخره بنزین باز ترافیک و الودگی هوا حل نخواهد شد،راه حل اینکه ضمن بهبود کیفیت خودروها و کیفیت بنزین و تقویت ناوگان عمومی قیمت بنزین باید گام به گام افزایش یابد ولی در هر گام سود حاصله مثلا صرف رایگان کردن درمان در مراکز دولتی و یا ارزان کردن مایحتاج ضروری شود تا اکثریت مردم با ان همکاری و ترافیک و الودگی حل شود یعنی همان راهی که اکثر کشورهای دنیا رفته اند ولی امان از ملت ما که ارز خود را بصورت بنزین اینگونه هدر داده و میسوزانند تا خود و بچه هایشان را بیمار کنند و امان ار تمایندگان بی تدبیری که سر لجبازی با خاتمی طرح واقعی کردن قیمت بنزین را ملغی کردند تا کشور را دچار این همه ترافیک و بیماری کنند (168298)
قائمی
United States
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۱۶:۲۵
چرا از کشورهای پیشرفته وکاربلد در این زمینه کمک نمیگیریم؟باید راههایی که بصورت فوری حداقل سی درصد مشکل را تا رسیدن به یک راه حل جامع حل کنه باشه.ژاپن در این زمینه پیشروست. (168304)
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۱۶:۴۸
آلودگی هوا هیچ ربطی به قیمت بنزین ندارد.نصف بنزین کشور را نیسان ها میسوزانند که به علت کیفیت پایین تولیدشان هست.سرانه مصرف سواریهای ما هم 4.3لیتر در روز است(http://www.khabaronline.ir/detail/277798/economy/macroeconomics)که اگر کیفیت خودروهای بسیار بی کیفیت داخلی رو که بجای بنزین مصرف کردن بنزین قورت میدهند را اصلاح کنیم مصرف پایینتر هم می آید. . . . (168327)
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۲۰:۵۹
بدون شک اگه بنزین قیمت واقعی عرضه بشه اینهمه ماشین تک سر نشین و ترافیک نخواهیم داشت و مردم مجبور به استفاده از ناوگان عمومی خواهند شد درست مثل امر ساده بستن کمربند که تا اجباری و جریمه ای نشد کسی نمی بست، در مورد وانت نیسان اگه امارت درست باشه که شک دارم، مربوط به شهرهای بزرگ که مشکل ترافیک و الوده گی داریم نیست اگه در تهران یا کلانشهرها زندگی میکنی اگه چشماتو خوب باز کنی از هر هزار ماشین یکیش هم وانت نیسان نیست چطور این نتیجه عجیبو گرفتی که الودگی تهران با چند میلیون خودرو مربوط به نیسانه ؟ در مورد کیفیت ماشینها فراموش نکن که ایران در 50 سال گذشته فقط یک نفت فروش بوده و هفتاد میلیون ایرانی اگه صادرات نفت نباشه با اقتصاد فعلی حتی شکمشون هم نمیتونن سیر کن، انتظار داری بنزین 400 تومانی بزنی ماشینت هم بنز باشه، ما در ایران چه صنعتی داریم که این همه متوقع شدیم ؟ شاید هم کار مفید 20 دقیقه ای در روز کارمندان دولت برا همه 70 میلیون بنز بیاره . . . . (168492)
یک انسان اهوازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۱۷:۲۰
هوای پاک فقط حق کودکان تهران ِ؟ بچه ها و کودکان اهواز و خوزستان آدم نیستن؟ گناه کردن اینجا به دنیا اومدن؟ اینقد که بخاطر یه باران مریض شدن یک دهمش کودکان تهرانی مریض شدن؟ واقعن تبعیض اینهمه تا کی؟؟؟؟؟؟؟ (168351)
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۱۸:۵۵
والا به خدا حق همه ی مردمه .... (168421)