به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۳:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۷ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۲۱۰۵۹۹

اعضای شورا کاهش آمار قربانیان کرونا را رد کردند

اعضای شورا کاهش آمار قربانیان کرونا را رد کردند
گروه جامعه: سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و جانباختگان کرونا را اعلام کرد. 
دكتر كیانوش جهانپور، گفت: از دیروز تا امروز ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۶۳۸۹ نفر رسید.
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. تا امروز ۴۷۷۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. تاکنون ۴۹۹۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. ۳۶۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۲۹۹ هزار و ۲۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

اعضای شورای شهر تهران کاهش آمار قربانیان کرونا را رد کردند
در حالی که کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، از کاهش آمار قربانیان ویروس کرونا در ایران به زیر صد نفر خبر داده، اعضای شورای شهر تهران، این آمار را به ویژه در شهر تهران زیر سوال برده و رد کردند. ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، به روزنامه شرق گفت: «روزانه در تهران بین ۷۰ تا بالای ۱۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا یا مشکوک به کووید- ۱۹ دفن می‌شوند. بسیاری از فوتی‌ها، پاسخ تست کرونا آنها پس از دفن مشخص می‌شود و علت مرگ عده‌ای دیگر هم آر.دی.اس یا دیسترس تنفسی یا همان رنج تنفسی قید می‌شود.» او گفت: «این حق مردم است که بدانند هم اکنون در کدام منطقه بیماری شدیدتر است تا حداقل در رفت وآمد خود به مناطق پرخطر احتیاط کنند. متاسفانه باید اعتراف کرد که اطلاع دادن به مردم تبدیل به یک سبک شده. این در حالی است که در شرایطی که ما در کشور با یک اپیدمی پرخطر روبه‌رو هستیم، مردم باید بدانند که کدام منطقه پرخطر است، میانگین سنی مبتلایان، جنسیت آنها، شغلشان و اطلاعاتی از این قبیل چگونه است.» همچنین محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، با تاکید بر اینکه آمار کرونا در تهران شفاف نیست، در توییتر خود نوشت: «به نظر می‌رسد اکنون میزان مرگ و میری که در تهران وجود دارد و آماری که ارائه می‌شود شفاف نیست و با عددهای کلان همخوانی ندارد».
 
برچسب ها: قربانیان کرونا