به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۲۱۵۰۳

قیمت نفت افزایش می‌یابد

گروه اقتصادي: آژانس بین‌المللی انرژی گفت: اگرچه بازار نفت در کوتاه مدت کاملا تامین شده به نظر می‌رسد اما قیمت‌ها در چند ماه آینده احتمالا به دلیل افزایش فصلی تقاضا و مشکلات تولید نفت در برخی اعضای اوپک افزایش پیدا خواهد کرد.
قیمت نفت افزایش می‌یابد
آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: وضعیت نفت احتمالا همچنان ناپایدار خواهد بود و قیمت‌ها با توجه به ناآرامیهای سیاسی در لیبی، مشکلات امنیتی درعراق و مصرف بیشتر زمستانی در نیم کره شمالی افزایش خواهد یافت. آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: اگرچه چشم انداز نفت در میان مدت روی کاغذ آرام به نظر می‌رسد اما همان عواملی که در کوتاه مدت باعث کاهش قیمت‌ها شده ممکن است به زودی باعث فشار روی قیمت‌ها شود.

این آژانس اعلام کرد: کاهش اخیر قیمتها ممکن است کوتاه مدت باشد تقاضای مصرف کنندگان در آستانه افزایش فصلی قرار دارد و تولید پالایشگاه‌ها به نظر می رسد درماه‌های نوامبر و دسامبر کاهش پیدا کند. آژانس افزود: مشکلات تولید نفت در لیبی و عراق و دیگر کشورها همچنان ادامه دارد و ممکن است به افزایش قیمت‌ها بینجامد.

آژانس بین المللی انرژی که به کشورهای مصرف کننده نفت مشاوره می دهد اعلام کرد تولید نفت اوپک برای سومین ماه متوالی در ماه اکتبر کاهش یافته است و با 105 هزار بشکه در روز کاهش به 29 میلیون و 890 هزار بشکه در روز رسیده است. انتظار می رود که تقاضای نفت اوپک در سال آینده به 29 میلیون و صد هزار بشکه برسد و عرضه کشورهای غیر عضو این سازمان افزایش پیدا کند.
مرجع : ايسنا