به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۲۱۵۲۵

آغاز توزیع شیر مدارس از آذرماه

گروه جامعه: رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیش بینی می شود شیر مدارس با برطرف شدن مشکلات اعتباری آن از آذرماه توزیع شود.
آغاز توزیع شیر مدارس از آذرماه
محسن فرهادی با اظهار امیدواری به برطرف شدن مشکلات اعتباری شیر مدارس ظرف این هفته،افزود: وزارت آموزش و پرورش به طور جدی مشکلات اعتباری شیر مدارس را پیگیری می کند تا هر چه سریع تر شیر مدارس توزیع شود. وی خاطرنشان کرد: مصرف شیر به ویژه در دوران کودکی و نوجوانی تاثیر بسزایی در سلامت جسمی و روانی دانش آموزان دارد.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، یادآور شد: کلسیم که نقش اساسی در شکل گیری و استحکام استخوان ها و سلامت دندان ها دارد، از مهم ترین ترکیبات موجود در شیر است. فرهادی با اشاره به اینکه شیر منبع مهمی از ویتامین ها و مواد مغذی است، اضافه کرد: آنزیم ها و اسیدهای آمینه (واحدهای تشکیل دهنده پروتئین) موجود در شیر به مرطوب نگه داشتن و در نتیجه سلامت پوست کمک می کند؛ شیر همچنین به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها از زیان های سموم محیطی (مانند آلاینده های هوا) جلوگیری می کند. وی گفت: شیر حاوی پروتئین بوده و در کنار ورزش به سلامت مفاصل و عضلات کمک می کند؛ همچنین نوشیدن شیر استرس را کاهش می دهد.
مرجع : ايرنا