به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۵ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۲۱۶۳۰۹

پول بگیرید و ۸ ماه در قرنطینه ناسا بمانید

گروه علمی: اداره کل ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) به افراد داوطلب پول می‌دهد تا به مدت ۸ ماه به منظور شبیه‌سازی ماموریت‌های آینده در ماه و مریخ در قرنطینه این آژانس بمانند.
پول بگیرید و ۸ ماه در قرنطینه ناسا بمانید
به گزارش ایسنا، اداره ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده (ناسا-NASA) به افرادی که مایل به گذراندن ۸ ماه اقامت در قرنطینه هستند، پول می‌پردازد تا به شبیه‌سازی ماموریت‌های آینده در ماه و مریخ کمک کنند.بر اساس آخرین گزارش فاکس نیوز، پیش از آنکه ناسا فضانوردان خود را به مریخ بفرستد که یک هدف بلندمدت برای این آژانس فضایی است، به دنبال افرادی است که مایل باشند مانند آنها نقش بازی کنند.این نخستین باری نیست که ناسا این کار را انجام می‌دهد، چرا که یک مطالعه مشابه چهار ماهه را در سال ۲۰۱۹ نیز انجام داده بود.این مطالعات در ایستگاه زمینی منحصر به فردی به نام "SIRIUS-19" انجام می‌شود که به عنوان یک زیستگاه فلزی برای خدمه فضایی خدمت می‌کند و نتایج مهمی را ارائه می‌دهد که داده‌های پایه ناسا را ​​برای دستیابی به موفقیت در هدف ارسال فضانوردان به ماه فراهم می‌کند. این مأموریت فضایی بخشی از برنامه "آرتمیس" است که در نهایت به مأموریت‌های مریخ در آینده منتهی می‌شود.در مطالعه قبلی، چهار روس و دو آمریکایی این چهار ماه را در انستیتوی مشکلات زیست پزشکی روسیه(NEK) گذراندند. محققان توانستند واکنش‌های روانی، فیزیولوژیکی و رفتاری آنها را هنگام شبیه‌سازی ماموریت فضایی مشاهده کنند.اکنون ناسا به افرادی که داوطلبانه برای یک قرنطینه ۸ ماهه داوطلب شوند، پول می‌پردازد تا ماموریت‌های آینده به مریخ و ماه را شبیه‌سازی کند.

دانشمندان از زمان ماموریت‌های آپولو در حال بررسی اثرات پرواز در فضا بر عملکرد و سلامت انسان بوده‌اند. اثرات قرار گرفتن طولانی مدت در معرض خطرات ناشی از پرواز در فضا به طور مستمر توسط برنامه تحقیقات انسانی ناسا مورد بررسی قرار گرفته است؛ زیرا با گذشت زمان، ماموریت‌ها طولانی‌تر شده‌اند."توماس ویلیامز"، محقق عناصر انسانی و عملکردهای رفتاری گفت: این برنامه قرنطینه یک برنامه بسیار مهم برای تحقیق ما است. ما می‌توانیم سطح بالای استرس و فیزیولوژی و شرایط روانی تحت تأثیر پرواز فضایی را مطالعه کنیم.ناسا در حال حاضر به دنبال 6 نفر است که مایل باشند به مدت هشت ماه در مسکوی روسیه قرنطینه شوند تا به این آژانس فضایی کمک کنند اثرات مأموریت‌های طولانی‌مدت فضایی را بر روی سلامت فضانوردانی که با برنامه آرتمیس به ماه و مریخ اعزام می‌شوند، دریابند.با این حال، ناسا به دنبال افراد معمولی نیست. متقاضیان باید شهروندان ایالات متحده و بین ۳۰ تا ۵۵ سال باشند، بر زبان انگلیسی و روسی مسلط باشند، خدمت سربازی رفته باشند و دارای مدرک دانشگاهی فوق لیسانس یا دکترا (ترجیحاً در رشته‌های پزشکی) باشند.با این حال، ناسا توضیح داد که افرادی که دارای مدرک لیسانس و مایل به شرکت در این گزینش هستند نیز پذیرفته می‌شوند.
برچسب ها: ناسا