به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۲۱۶۴۰۹

هکرها، قفل‌شکن آیفون را عرضه کردند!

گروه فناوری: گروهی از هکرها قفل شکنی برای تلفن های هوشمند شرکت اپل منتشر کرده اند که امکان استفاده از آن با «آی او اس ۱۳.۵» (iOS 13.5) جدیدترین نسخه نرم افزار آیفون وجود دارد.
هکرها، قفل‌شکن آیفون را عرضه کردند!
به این ترتیب کاربران آیفون برای اولین بار طی چهار سال گذشته می توانند محدودیت هایی را که شرکت اپل برای استفاده از این تلفن های هوشمند در نظر می گیرد دور بزنند. وجود حفره ای امنیتی در نسخه جدید نرم افزار آیفون احتمالا باعث شده است که هکرها موفق به انتشار به این قفل شکن بشوند.امکان استفاده از قفل شکن جدید بر روی همه مدل های آیفون وجود خواهد داشت. تولید قفل شکن معمولا برای نسخه های قدیمی نرم افزار «آی او اس» ساده تر از نسخه های جدید آن است. عرضه قفل شکن برای نسخه جدید نرم افزار «آی او اس» از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۴ هنگامی که هکرها قفل شکنی برای «آی او اس ۸» تولید کردند بی سابقه محسوب می شود.
گروهی از کاربران آیفون از قفل شکن ها برای نصب بازی یا اپلیکیشن هایی که اپل اجازه استفاده از آنها را بر روی تلفن های هوشمند این شرکت نمی دهد استفاده می کنند.عرضه این قفل شکن به همان اندازه که برای این گروه از کاربران خبر خوبی محسوب می شود برای شرکت اپل خبری بدی خواهد بود زیرا قفل شکن ها به همان روشی ساخته می شوند که هکرها برای به دست گرفتن کنترل کاربران آیفون از آن استفاده می کنند.ساز و کارهای امنیتی محصولات شرکت اپل اغلب در جلوگیری از بارگذاری و نصب اپلیکیشن یا نرم افزارهایی تائید نشده از سوی این شرکت آمریکایی موفق عمل می کنند. اپل به این ترتیب هم امکان نفوذ امنیتی به محصولاتش را کاهش می دهد و هم کنترل خود بر بازار اپلیکیشن های منطبق با نرم افزار «آی او اس» حفظ می کند.اولین قفل شکن آیفون در سال ۲۰۰۷ کمتر از شش ماه پس از رونمایی از اولین مدل این تلفن هوشمند عرضه شد. شرکت اپل در سال های اخیر با نصب سخت افزاری در آیفون های جدید موفق شده بود تا نصب هرگونه اپلیکیشن یا نرم افزار تائید نشده را بسیار دشوار کند.
برچسب ها: آیفون‌ هکر