به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۲۱۶۵۸۸

شوک فیفا به بازار نقل و انتقالات

گروه ورزشی: فیفا بدون توجه به تاخیر لیگ‌های فوتبال در دنیا، بازه زمانی نقل و انتقالات را تغییر نداده و این موضوع رقابت‌های فصل آتی فوتبال را تحت الشعاع قرار می‌دهد و شاید هیچ بمبی در باشگاه‌های ایرانی ترکیده نشود.
شوک فیفا به بازار نقل و انتقالات
به گزارش ایسنا، در حالی که اکثر لیگ های فوتبال جهان به علت شیوع کرونا تعطیل شدند و قرار است با تاخیر به پایان برسند، این انتظار وجود داشت که فیفا نیز برنامه‌ریزی‌های همیشگی خود را تغییر دهد و به کمک تیم‌ها بیاید اما اعلام زمان فصل نقل و انتقالات شوک بزرگی را به تیم‌های فوتبال وارد کرده است.طبق اعلام فیفا، فصل نقل و انتقالات همانند سال‌های گذشته، از ۱۱ تیر تا ۱۱ شهریورماه خواهد بود و تیم‌ها می‌توانند در این تاریخ، بازیکنان جدید خود را به خدمت بگیرند و برای فصل آینده فوتبال باشگاهی در دنیا برنامه‌ریزی کنند اما اعلام نسخه همیشگی برای سال جاری، با معضلات متعددی برای تیم‌ها به خصوص در ایران همراه خواهد شد.در واقع تبعات تصمیم فیفا برای لیگ‌هایی است که رقابت‌های خود را نیمه‌کاره رها نکردند و در صدد اتمام مسابقات هستند و این موضوع می تواند موجبب ضرر اکثر تیم‌ها شود.

*آشفتگی در برنامه‌ریزی تیم‌های ایرانی
فصل جاری فوتبال ایران از اواخر خرداد ادامه خواهد یافت و احتمالا تا ۵ یا ۶ هفته به طول انجامد و پس از آن هم چهار تیم آسیایی ایران باید در بازی‌های باقی مانده از لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند که در عمل تا اواخر مرداد و اوایل شهریور ادامه خواهد یافت.با توجه به نامشخص بودن سرنوشت تیم‌ها، باشگاه‌ها هم نمی‌توانند درباره وضعیت فعلی خود و همین‌طور نتایج در پایان قصل جمع بندی کنند و برای فصل جدید برنامه ریزی انجام دهند. به همین علت، همزمان اتمام فصل جاری در ایران با اتمام فصل نقل و انتقالات، می‌تواند موجب آشفتگی بازیکنان، مربیان و باشگاه های مختلف ایران و خارجی شود.در حقیقت باشگاه‌ها نمی‌توانند همزمان روی فصل جاری و مذاکره با مربیان یا بازیکنان موردنظر خود با توجه ادامه داشتن بازی ها برنامه‌ریزی کنند. کما اینکه این اتفاق با توجه به عدم اتمام قرارداد برخی از مربیان و بازیکنان به نوعی بی‌اخلاقی و تخلف محسوب می‌شوند و می‌تواند تبعات انضباطی را هم به دنبال داشته باشد. این برنامه‌ریزی رسم هر ساله تیم‌های بزرگ در جذب ستاره‌های نقل و انتقالات را با مشکل رو به رو می‌کند و در واقع «بمب ترکاندن» توسط مدیران فعلا منتفی خواهد بود.

*برنامه ریزی فیفا چیست؟
هنوز نمی‌توان برداشت دقیقی از برنامه ریزی فیفا انجام داد اما اگر زمان نقل و انتقالات با رقابت‌های فصل جاری همزمان شود، تیم‌ها قادر به تغییرات بزرگی نخواهند بود و نهایتا چند بازیکن یا مربی جا به جا شوند که نمی‌تواند شکل و شمایل تیم‌ها را تغییر دهد و فصل آینده تیم‌ها با ترکیب فعلی خود پای به میدان خواهند گذاشت.
البته این موضوع به وضعیت باشگاه‌ها بستگی دارد و شاید برخی از آن‌ها همزمان با ادامه فصل جاری، مذاکرات خود را به صورت موازی با مهره‌های موردنظرشان پیش ببرند که کار بسیار دشواری است و با وضعیت تیم‌های ایرانی، تقریبا غیرممکن است.