به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۱:۰۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۲۱۷۲۲

آغاز جابجايي مسافران قم - تهران از امروز

گروه اقتصادي: مدیرکل راه‌آهن استان قم، گفت: از صبح امروز جابجایی مسافران با قطار سریع السیر قم - تهران آغاز شد.
آغاز جابجايي مسافران قم - تهران از امروز
فرشاد زادخور با اعلام این خبر گفت: با توجه به حادثه اخیر در جاده قم - تهران، طبق دستور وزارت راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی راه اندازی قطار قم - تهران مورد پیگیری قرار گرفت. وی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده قطار ویژه قم - تهران راه‌اندازی شد که صبح امروز ساعت 6 بامداد به سمت تهران حرکت خود را آغاز کرد.وی درخصوص ساعت حرکت قطار نیز گفت: قطار قم - تهران همه روزه از ساعت 6 بامداد در ایستگاه مرکزی در خیابان آیت‌الله سعیدی به سمت تهران حرکت می‌کند و عصر ساعت 16 و سی دقیقه نیز به قم بازمی‌گردد.

به گفته وی؛ این قطار در زمان یک ساعت و چهل و پنج دقیقه مسیر قم - تهران را طی می‌کند. مدیرکل راه‌آهن قم، ادامه داد: سالن‌های قطار به صورت اتوبوسی دارای دوطبقه با ظرفیت 540 نفر دارای سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی مطبوع و تهویه هوا و سیستم‌های صوتی و تصویری است. زادخور در خصوص سرعت قطار نیز یادآور شد: این قطار با سرعت 140 کیلومتر در ساعت مسیر دو ایستگاه قم - تهران را می‌پیماید که در صورت استقبال شهروندان امکان توسعه ظرفیت و افزایش ساعت حرکت نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی عنوان کرد: در حال حاضر بلیط قطار 40 هزار ریال می‌باشد که امیدواریم با استقبال مردم از این طرح بتوانیم ظرفیت‌های لازم را افزایش دهیم.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۳:۲۷
هر اقدامی دو چهره دارد خون و پیام. تا خون نباشد اقدام نمی شود. قضیه خون در تخریب عوارضی کرج قزوین هم مصداق داشت. کلا در وزارت راه بودجه ای گذاشته اند ولی منتظر خون هستند که اگر جاری شد بودجه هم جاری می شود. (171778)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۰۱:۲۳
مگه مسیر قم - تهران چقدره که با سرعت 140 کیلومتر در ساعت یک ساعت و چهل و پنج دقیقه طول میکشه تا برسه؟؟؟!!! (172379)