به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۱:۰۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۲۲۰۳۲

خطای انسانی،دلیل اصلي تصادفات جاده‌ای

گروه اقتصادي: مشاور وزیر راه در امور حمل و نقل و موافقت‌های بین‌المللی، ارتقای جاده‌های کشور و تبدیل راه‌ها به بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها را از عوامل مهمی دانست که در کاهش تصادفات شاخ به شاخ تاثیرگذار است.
خطای انسانی،دلیل اصلي تصادفات جاده‌ای
شهریار افندی‌زاده  با بیان اینکه افزایش ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای موضوعی ملی محسوب می‌شود، اظهار کرد: میزان تلفات ناشی از تصادفات در سال 84 که بیش از 27هزار نفر بود به 19هزار نفر در سال گذشته رسید ولی هم‌چنان باید با انجام اقدامات لازم این میزان کاهش یابد. وی افزایش فرهنگ ترافیک و رعایت مقررات رانندگی را از جمله موضوعات مهم برای کاهش میزان سوانح برشمرد و گفت: هماهنگی سازمان‌ها و ارگان‌هایی مثل راهداری، پلیس راه، هلال احمر و یا اورژانس از مهم‌ترین موارد برای کاهش میزان سوانح و تبعات منفی ناشی از آن است.

استفاده از سیستم‌های هوشمند در جاده‌ها و خودروها
افندی‌زاده استفاده از سیستم‌های هوشمند در جاده‌ها و خودروها را فاکتور مهم دیگر در این زمینه برشمرد.

خطای انسانی ، مهم‌ترین دلیل تصادفات جاده‌ای
مشاور وزیر راه در امور حمل و نقل همچنین خطای انسانی را مهم‌ترین دلیل تصادفات جاده‌ای برشمرد و گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی مناسب به مردم برای رعایت اصول رانندگی و توجه به قوانین موجود باید از دوران کودکی تا دانشگاه صورت گیرد تا این موضوع برای همه نهادینه شود.

 طی هفت ماه ابتدای امسال بیش از 16 هزار و 378 سانحه در جاده‌های کشور رخ داده است. بیشترین وقایع ثبت شده طی این دوره مربوط به تصادفات است و 14 هزارو 488 تصادف ثبت شده است و مشکلات مشاهده شده جاده‌ای، گزارشات هواشناسی و کارگاه‌های جاده‌ای به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.
مرجع : ايسنا

پراید سوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۲:۵۹
دقیقا. بیش از 95 درصد عامل تصادفات انسانی است. اما ایرانی همیشه فرهنگ افتضاح رانندگی خود را گردن جاده-پلیس و نوع خودرو می اندازه! من نزدیک 9 ساله پراید دارم! شما بگید اگه یک خراش روش افتاده !!! بستگی به فرهنگ داره. همین (173392)
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۴:۰۶
دوست گرامی با شما در فرهنگ رانندگی موافق هستم ولی اگر شخصی بدون فرهنگ خدای ناکرده با شما تصادم کرد چه. بازهم می گویم خدا نکند. (173436)
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۳:۲۵
خطای انسانی مهمترین عامل تصادفات است ولی عامل اصلی تلفات بی کیفیت بودن خودروهای داخلی است که با یک تصادف کوچک سرنشینان خودرو را به دیار باقی ارسال می نمایند. (173415)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۳:۲۷
بیشترین عامل تلفات " پایین بودن کیفیت خودرو " و بیشترین عامل تصادفات " خطای انسانی در ایران هست.
با این ماشین های از رده خارج سالی 19 تا 20 هزار کشته باید بدیم . (173417)
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۳:۵۰
استاد ارجمند خطای انسانی درست ولی چرا باید کوچکترین خطای رانندگی منجر به مرگ و خسارت سنگین شود؟ آیا علت در خودرو نیست؟ چرا خودرو با کوچکترین برخورد مچاله می شود؟ پس تفاوت آن برای حفاظت از سرنشین با موتور و دو چرخه در چیست؟ (173426)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۳:۵۱
پس خودرو کم کیفیت تولید داخل مثل پیکان یا پراید چقدر نقش داره؟ (173429)
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۵:۴۵
در اینکه یکی از علتهای اصلی خطای انسانی است شکی نداریم ولی در کنار آن به راههای غرمهندسی وغیر استاندارد و همچنین خودرو های غیر فنی وغیر استاندارد را باید اضافه نمود واز طرفی برای کاهش خطای انسانی مجریان قانون بایدبجای اینکه در حال حاضر وبعد از تخلفات رانندگان را به کلاش آموزشی چند ساعته هدایت کند سازو کارهای لازم را بگونه ای فراهم آورد که هرکس برای گرفتن گواهینامه بجای چند لحظه یا چند ساعت به میزان چند واحد درسی موارد لازم را با سخت گیری مناسب طی نمایدتا به میزان قابل توجهی از حجم تصادفات کاسته گردد . (173471)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۲۲:۴۱
راست می گه ؛ خطای انسانی باعث میشه که خودروی نامرغوب تولید بشه؛ جاده ها ناهموار باشند؛ و... این جوری از100% هم بالاتر میره ؛ افندی!!! (173726)