به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۰:۲۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۹ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : ۲۲۳۶۹۱

پرستاری از بیمار کرونایی

گروه جامعه: همانطور که می‌دانید ویروس بسیار ناشناخته‌ای تمام جهان را فرا گرفته است و همه‌­ی کشورها با آن درگیر هستند. کشورهای بسیاری در تلاش هستند تا بتوانند با کشف واکسنی ویروس کرونا را مهار کند. بیش از چهار ماه است که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده است.
پرستاری از بیمار کرونایی
افراد بسیار زیادی دچار این بیماری شده‌­اند و جان خود را از دست داده‌­اند. هیچ پزشک و یا کشوری تاکنون نتوانسته است به روشی دست پیدا کند که به طور کامل این ویروس را مهار کند. تنها توصیه­‌ای که پزشکان و پرستاران به افراد جامعه می­‌دهند این است که باید بهداشت را رعایت کنند و خود مراقبتی داشته باشند.
 همه افراد مبتلا به گونه­‌ای دچار این بیماری شده­‌اند اما مقدار علائم بالینی بیماری در آن ها متفاوت می‌­باشد. این بیماری به گونه­‌ای است که در برخی از افراد مبتلا در حد علائم خفیف خود را نشان می­دهد. درصد کم دیگری از افراد علائم شدیدتری دارند و پس از یک هفته الی ده روز بهبود پیدا می­‌کنند. اما متاسفانه برخی از مبتلایان را نیز به کام مرگ می‌­کشاند.  

 سازمان بهداشت جهانی بیان کرده است که بهترین و سریع‌ترین راه برای درمان ویروس کرونا این است که افراد در خانه تحت مراقبت باشند. آن دسته از افرادی که به ویروس کرونا مشکوک هستند نیز بهتر است که در خانه تحت مراقبت قرار بگیرند.
 اقدامات بهداشتی بسیار زیادی برای بیمار کرونایی در نظر گرفته شده است که باید آن­ها را رعایت کنند. علاوه بر این بهتر است خانواده‌­هایی که در اطراف خود بیمارانی را با علائم خفیف ابتلا به کرونا مشاهده می­‌کنند از خدمات پرستاری در منزل استفاده کنند.
برای اینکه مطمئن شوید پرستاری که وظیفه مراقبت از بیمار کرونایی را برعهده می‌­گیرد قابل اعتماد است، بهتر است از مجموعه‌­های ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی کمک بگیرید.
در این راستا یکی از مجموعه‌­هایی که بسیار قابل اعتماد و معتبر است مجموعه هوم کا می­باشد. مجموعه هوم کا در تهران جزء مجموعه‌­هایی است که در بالای رتبه­بندی مجموعه‌­های خدمات پرستاری است. شما می­‌توانید بیمار کرونایی خود را به پرستاران متخصص این مجموعه بسپارید تا پرستاری از بیمار کرونایی شما را برعهده بگیرند و در جهت بهبود هرچه سریعتر بیمار فعالیت کنند.
مجموعه هوم کا خدماتی در زمینه پزشک در منزل  و فیزیوتراپی در منزل نیز ارائه می دهد.

  دلیل پرستاری از بیمار کرونایی در منزل
 کرونا جزو بیماری­هایی است که افراد دارای بیماری­‌های زمینه‌ای را بیشتر درگیر می‌­کند. مشکلات قلبی، کلیوی، ضعف در سیستم ایمنی، کم خونی و بیماران تحت شیمی درمانی به علت سرطان از جمله این بیماری­‌های زمینه‌‌‌ای هستند. بنابراین بیمارستان جای مناسبی برای بستری شدن این بیماران نمی­باشد. چون در فضای بیمارستان احنمال انتقال بیماری­‌هایی که سیستم ایمنی فرد مبتلا به کرونا را ضعیف می­کند بالا می­رود. بنابراین توصیه می‌­شود که از خدمات پرستاری از بیمار کرونایی استفاده شود.
در صورتی که بیمار شما حال بسیار وخیمی داشته باشد، این پرستار است که در حین پرستاری از بیمار کرونایی تشخیص می‌­دهد که بهتر است بیمار در بیمارستان بستری شود یا در خانه تحت مراقبت قرار بگیرد.
 اما آن دسته از افرادی که بیماری­های زمینه‌ای دارند و یا تجربه عمل قلب، کلیه و یا پیوند اعضا را دارند باید بیشتر مراقب خود باشند و سعی کنند که در منزل بمانند و در صورتی که علائم خفیف را در خود مشاهده کردند در منزل تحت مراقبت باشند. این بیماران بهتر است تنها در صورت وخیم شدن حالشان به بیمارستان بروند.


 
تست کرونا در منزل
برای اطمینان از ابتلا به کرونا، فرد بیمار و دارای علائم ملزم به انجام تست کرونا می‌­شود. برای حفظ سلامت و امنیت فرد و سایر افراد، بیمار می­تواند از خدمت تست کرونا در منزل استفاده کند. حضور در آزمایشگاه و محل­ه‌ای پر رفت و آمد بسیار پر ریسک می­‌باشد و انجام تست کرونا در منزل از هر نظر ایمن­‌تر است. برای انجام تست کرونا در منزل کافیست با کارشناسان هوم کا تماس بگیرید تا متخصصان ما در اسرع وقت در محل شما حاضر شوند. تست کرونا در منزل روش­های مختلفی دارد که با توجه به شرایط بیمار و زمان مورد انتظار پزشک جهت دریافت جواب آزمایش، روش مناسب انتخاب می­‌شود.

کارهای مورد نیاز انجام برای پرستار بیمار کرونایی
زمانی که شما به مجموعه مورد نظر خود مراجعه می­کنید تا پرستاری را برای پرستاری از بیمار کرونایی خود استخدام کنید، پرستار با دیدن محل و سبک زندگی شما تشخیص می‌­دهد که آیا امکان پرستاری در منزل وجود دارد یا بیمار باید برای پرستاری به جای دیگری منتقل شود.
در صورتی که شرایط بیمار بسیار وخیم باشد باید اقدامات لازم برای ایزوله کردن آماده شود. پرستار باید تا زمانی که روند بهبود بیمار کرونا تکمیل شود از او در منزل مراقبت کند و همچنین باید درباره مراقبت­‌های بهداشتی و احتیاطی به خانواده­­ی فرد مبتلا توصیه‌­هایی را متذکر شود.
 بنابراین زمانی که شما به مجموعه هوم کا مراجعه می‌­کنید تا پرستار استخدام کنید باید درباره شرایط و وضعیت پزشکی بیمار کرونایی خود با کارشناسان این مجموعه صحبت کنید تا آن ها بتوانند پرستاری را در اختیار شما قرار دهند که با علائم و همچنین کمک­‌های اولیه در خصوص این بیماری آشنایی داشته باشند و بتوانند وضعیت بیمار کرونایی شما را کنترل کنند. اما باید اضافه کرد که تمام پرستاران مجموعه هوم کا با تجربه و متخصص هستند و می­‌توانند پرستاری از بیمار کرونایی را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

 نکات پرستاری از بیمار کرونایی
برای اینکه امر پرستاری از بیمار کرونایی به بهترین نحو ممکن صورت بگیرد، فرد پرستار باید از دانش و آگاهی بالایی برخوردار باشد. تعدادی از ویژگی­‌های مهم یک پرستار بیمار کرونایی خوب در زیر آمده است:
 باید فضاهای استفاده شده توسط بیمار و افراد دیگر در منزل را کاملا ضدعفونی و تهویه کند.
  پرستار باید از بیمار در یک اتاق جدا مراقبت کند.
 بهتر است پنجره‌های اتاقی که بیمار در آن قرنطینه شده است باز نگه داشته شود.
 بیمار نباید با اعضای دیگر خانه ارتباط مستقیم داشته باشد.
 پرستار باید خود در سلامت کامل باشد.


 
باید به این نکته اشاره کرد که پرستار خودش نیز باید تمام مراقبت­های بهداشتی و احتیاطی را رعایت کند تا در صورت پرستاری از بیمار کرونایی به این بیماری مبتلا نشود. این بیماری بسیار پنهان است و گاهی اوقات بدون هیچ علائمی می باشد. در صورتی که فردی دچار این بیماری شود نمی توان آن را درمان کرد و پیشگیری آن نیز به دلیل پنهانی بودنش دشوار می­باشد.
پرستار باید به بهداشت دست بیمار نیز توجه کند و بهتر است که قبل از هر بار وعده غذایی دست بیمار را به خوبی بشورد. همچنین می­تواند از محلول­های ضدعفونی کننده نیز استفاده کند.
پرستار باید خودش از ماسک استفاده کند و بیمار را نیز ملزم به استفاده از ماسک کند. همچنین بیمار می­بایست  هنگام عطسه و سرفه با دستمال کاغذی جلوی دهان و بینی بیمار گرفته شود و سپس آن را از بین ببرد.
پرستار باید در حین پرستاری از بیمار کرونایی حواسش باشد تا ترشحات دهان و یا تنفس و مدفوع بیماران برخوردی نداشته باشد. بهتر است که از دستکش یکبار مصرف استفاده کند و حتماً بعد از دراوردن دستکش نیز دست خود را به خوبی بشویید.

 توجه به این نکته بسیار مهم می ‌باشد که از ماسک و یا دستکش بیش از یک مرتبه استفاده نکنید.
 پرستار باید سطوح اتاق بیمار را که توسط وی لمس می­‌شود به صورت روزانه با محلول ضدعفونی کننده تمیز کند.
پرستار یا خودش و یا اعضای خانواده بیمار باید ملحفه و یا لباس­های بیمار کرونایی را با صابون بشویند و از قرار دادن آن ها در دسترس خودداری کنند.
 بهتر است در اتاق بیمار یک سطل آشغال در دار وجود داشته باشد تا ماسک و یا دستکش های استفاده شده در آن سطل آشغال انداخته شوند.
 شاید شما این بیماری را جدی نگرفته باشید اما باید به شما بگوییم که ویروس کرونا جزو ویروس­هایی به حساب می‌­آید که می­تواند خیلی راحت انتقال پیدا کند. پس بهتر است تمام مراقبت­‌های بهداشتی را رعایت کنید و در صورت داشتن علائم خفیف در خود و یا اطرافیان خود، اقدامات قرنطینه سازی را انجام دهید.
اگر ما می ‌گوییم برای خدمات پرستاری از مجموعه هوم کا استفاده کنید به این دلیل است که پرستاران این مجموعه تمام مراقبت‌­های­ بهداشتی و احتیاطی در خصوص بیماری کرونا را می­‌دانند و دوره‌­های آموزشی را نیز گذرانده‌اند. این مجموعه سابقه بسیار درخشان در خدمات پرستاری دارد.



 در صورتی که از این بیماری آگاهی نداشته باشید و همچنین مراقبت­ها و اقدامات لازم را ندانید ممکن است ناخواسته جان بیمار کرونایی را به خطر بیندازید و حتی باعث شوید که اعضای دیگر خانواده نیز به این بیماری مبتلا شوند. بنابراین بهترین راه این است که کار را به کاردان بسپارید و از پرستارانی استفاده کنید که مراقبت­های لازم برای بیماری­های عفونی مانند کرونا را می‌­دانند و با نحوه برخورد با این بیماری آشنایی دارند.
پرستار باید زمانی که وظیفه پرستاری از بیمار کرونایی را بر عهده می­ گیرد تمام لوازم و تجهیزات لازم را ضدعفونی کند و همچنین باید از لباس‌های ایزوله استفاده کند تا درصد ابتلا به ویروس کرونا را در خود کاهش دهد.
 پرستاران بیشتر از هر فرد دیگری در معرض ابتلا به این ویروس هستند اما از آنجایی که آگاهی و اطلاعات کافی درباره اقدامات لازم برای جلوگیری از انتقال ویروس را دارند، ممکن است کمتر دچار آن شود.