به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۵:۰۷
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۲۲۳۷۴

وقتي رسانه ملی‌، فندک تبلیغ می‌کند!

گروه فرهنگ و هنر: رسانه‌ای که دراین چندسال، مدام دم از اخلاق و اجتهاد رسانه‌ای می‌زد حالا این حرف‌ها را کنار گذاشته و بازار و کسب پول را ملاک خود قرار داده است.
وقتي رسانه ملی‌، فندک تبلیغ می‌کند!
روزگار عوض شده است. آن‌هم برای نهادهایی که به انحصارطلبی و ارتزاق از پول مفت نفت عادت کرده بودند. حالا مشاهده می‌کنیم بخش عمده‌ای از پیش‌بینی‌های یکی دو سال درباره این نهادها، رنگ واقعیت به خود گرفته است. یکی از مهم‌ترین این نهادهاٰ صدا و سیماست که انواع و اقسام خبر درباره بی‌پولی‌های اخیرش را خوانده‌اید.

از توقف ساخت سریال‌های به اصطلاح فاخرش، تا پایین آوردن تعرفه آگهی‌هایش برای جذب مشتری بیشتر اما گویا اوضاع از این‌هم وخیم‌تر است. چراکه بعد از تبلیغ خوراکی‌های مضر برای کودکان در برنامه‌های محبوب‌شان (که سازندگان برنامه فیتیله‌ها خود به آن معترف‌اند) حالا تلویزیون دست به انتشار آگهی تبلیغ فندک زده است. آن‌هم نه فندکی که برای آشپزخانه کارایی دارد بلکه فندکی که معمولا برای استعمال سیگار و سایر این‌گونه موارد به کار می‌رود.

تیزری که در وهله اول بی‌شباهت به عطرهای تولیدکننده این کمپانی نیست اما در ادامه خبر از تازه‌ترین تولید این برند برای مشتریان ایرانی‌اش می‌دهد. محصولی که از قضا برای استفاده‌‌ چیزی است که نمایش آن را در سریال‌های صدا و سیما ممنوع است چراکه طبق بخشنامه صداوسیماٰ کارگردان‌هایی که برای صدا و سیما سریال می‌سازند حق ندارند سکانسی را بسازند که کاراکتری سیگار بکشد اما گویا داستان، داستان یک بام و دوهواست.

خودشان حق دارند فندک سیگار را تبلیغ کند اما بقیه نه. خب باید به آنها حق داد، به هرحال شرایط فرق کرده، روزگار عوض شده است. دیگر خبر از پول‌های بی‌حساب و کتاب نیست.البته صحبت بر سر این‌که آیا این تبلیغ برای شان رسانه ملی خوب است یا نه، نیست. بلکه بحث اصلی این است که چه می‌شود که یک رسانه یا یک نهاد از مواضع همیشگی خود عدول می‌کند. اگر به صرف بی‌پول شدن قرار باشد هر آگهی‌ای را تلویزیون پخش کند ،پس آن شعارهای اخلاق‌مدارانه برای ملت چه می‌شود؟ بعید نیست با استمرار روند فعلی، آگهی‌هایی را شاهد باشیم که پیش از این تنها در شبکه‌های ماهواره‌ای مجوز پخش می‌گرفتند. چه بسا این آغاز یک دوران تازه باشد.
مرجع : كافه سينما

یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۴:۲۱
باد از هرسمتی بوزد رسانه عزت ضری به همون سمت میچرخه کاش پول بیشتر کم بیارن بیشتر بچرخن (175282)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۸:۲۰
اینارو ولش manoto برنامه جدید گذاشته به اسم سمت نو خیلی برنامه قشنگیه بفرمایید شام هم سری جدیدش شروع شده (175469)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۴:۲۲
ضرغام تی وی (175284)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۴:۲۸
یه روزی بیک خودکار تولید میکرد که بچه های این مرز و بوم با خودکار ایرانی تحصیل و پیشرفت کنن،نمیدونم کجای راه خوابشون کردن و تولید خودکار تبدیل شد به تبدیل فندک برای سیگاری کردن جوانان!!!!!!!!!!!!! (175293)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۴:۴۲
بذار یه مدت بگذره منقل هم تبلیغ میکنن (175308)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۶:۳۰
تبلیغش هس :-) (175401)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۸:۳۱
شاید خود ضرغامی منقل رو تبلیغ کنه
ضرغام منقل... تا شو و در رنگ های متفاوت... لحظات به یاد ماندنی و خوشی را در کنار دوستان داشته باشید ضرغام منقل... هرچه سریع تر ا ما تماس بگیرید (175480)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۲۰:۴۳
کیف پول الوما ولت تبلیغ میکنن بعد میگن اسمش کیف پول تن تاکه کاملا ایرانیه و دارای گواهینامه ثبت اختراع هستش (175551)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۴:۴۸
حالا خوبه پایپ و وافور و.... رو تبلیغ نمیکنن!!! (175320)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۴:۴۹
باید دید وارد کنندگان فندک وعطر و... چه کسانی هستند که این قدرت را دارند وارداتشان را از صدا و سیمای کشور تبلیغ کنند لطفا پرتغال فروش را پیدا کنید . (175322)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۵:۱۲
دنبال پر کردن جیبشون با پول تبلیغاتن نه ارتقافرهنگ و سلامتی مردم (175344)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۵:۳۶
ﺑﺎﺑﺎ ﻳﺎﺭﻭ ﻣﺎﻛﻴﺎﻭﻟﻲ و ﻭﺳﺘﺮﻭﻟﻪ ﺭﻭ اﺷﺘﺒﺎﻩ ﻣﻲ ﺧﻮﻧﻪ, ﺩﻳﮕﻪ ﭼﻪ ﺗﻮﻗﻌﻲ اﺯ اﻳﻦ ﺿﺮﻏﺎﻡ ﺗﻲ ﻭﻱ ﺩاﺭﻳﺪ? (175366)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۷:۳۸
تبلیغ فندک یعنی تبلیغ غیر مستقیم سیگار!!! (175430)
امید اهوازی
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۸:۲۷
حتما فندکش فرق داره ... در جهت مصالح نظامه حتما... باید ببینیم وارد کنندش کیه ؟احتمالا برادرانه ..... (175475)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۲۲:۴۲
گل گفتی لابدفردافلان چیز منکرخوردنی هم بشرطهاوشروطهاتبلیغ میشه اونم اسلامیش (175633)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۸:۳۵
چشم ضرغامی روشن! (175482)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۸:۵۰
حالا خوبه لارجر باکس تبلیغ نکرده شما این قدر بهش گیر دادید (175491)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۹:۴۴
بسوزپدراشلوق ادمهاروچه فرودمیاره ؟پررو هم هست بنده خداعذراخواهی هم نمیکنه حلزونش سوسک ازاب دراومدحالابافندک رسماازسیگارحمایت میکنه فرداچه منکری تبلیغ میشه معلوم نیست (175521)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۲۳:۱۵
ضرغامی و دارو دسته اش در مورد بی پولی سیاه نمایی میکنند همین چند وقت پیش بود که همه روزنامه ها از پول 30میلیارد تومانی که کرم پوست حلزون به جیب به اقایان سرازیر شد که وقتی از ضرغامی که چرا اینکار کردید(گفت از مسؤلین بازرگانی سؤال کنید) انهم کرمی که کاملا" غیر استاندارد بود و اقایان ککشون هم نگزید چون برای ضرغامی و دارو دسته اش سلامتی مردم کیلویی چند؟؟؟؟ اما برای ساختن پروژه های ضد مردمی مثل قلاده طلا وووووو به اندازه کافی پول رو میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شریفی نیا و امین حیایی که دم در تلویزیون برای مچو پروژه هایی بو میکشند؟؟؟ (175663)