به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ساعت ۰۰:۵۲
کد مطلب : ۲۲۵۲۰

فرق کاغذپاره با غیرکاغذپاره! /طنز

گروه فرهنگ و ادب:​ برای این‌که بدانیم یک نوشته کاغذپاره است یا نیست، راه حل‌های مختلفی وجود دارد. یکی از آن راه‌ها این است که بدانیم هیچ دولتی برای کاغذپاره سه بار در ژنو حاضر نمی‌شود و اگر چیزی کاغذپاره باشد، وزیران خارجه کشورهای مهم دنیا برای آن کاغذپاره دو بار در ژنو جمع نمی‌شوند و تا صبح حرف نمی‌زنند!
فرق کاغذپاره با غیرکاغذپاره! /طنز
رضا ساکی

کاغذپاره به کاغذی گفته می‌شود که بخشی از آن پاره باشد. کاغذپاره گاه کاغذی سفید است که چیزی روی آن نوشته نشده است و گاه کاغذی است که چیزی روی آن نوشته شده است. کاغذپاره در زندگی معمولی همیشه کاغذپاره است، اما در اداره‌ها و سازمان‌های دولتی و بین‌المللی کاغذپاره نداریم. مثلا یک چک بانکی تا وقتی سالم است، چک است، اما وقتی پاره شد، به آن کاغذپاره می‌گویند، اما کاغذپاره‌ای که هنوز اعتبار دارد و پای امضاکننده‌اش گیر است. پس اگر کسی به یک چک قبل از پارگی کاغذپاره بگوید، اشتباه کرده است و اگر بعد پارگی هم کاغذپاره بگوید، اشتباه کرده است، چون آن چکی پاره است، نه کاغذی پاره. قراردادها هم همین‌طور هستند. مثلا کسی نمی‌تواند به سند یک خانه بگوید کاغذپاره! یک سند شش‌دانگ کاغذپاره نیست و اگر حسابی پاره‌پوره بشود، باز هم سند خانه است. یعنی برخی نوشته‌ها و سندها هستند که اگر کسی آن‌ها را جر هم بدهد، از ارزش و سندیت آنها کم نمی‌شود. مثلا صدام عهدنامه ۱۹۷۵ الجزایر را پاره کرد، ولی خودش هم می‌دانست که کارش بیهوده است.

برای این‌که بدانیم یک نوشته کاغذپاره است یا نیست، راه حل‌های مختلفی وجود دارد. یکی از آن راه‌ها این است که بدانیم هیچ دولتی برای کاغذپاره سه بار در ژنو حاضر نمی‌شود و اگر چیزی کاغذپاره باشد، وزیران خارجه کشورهای مهم دنیا برای آن کاغذپاره دو بار در ژنو جمع نمی‌شوند و تا صبح حرف نمی‌زنند! پس به برگه‌های آرم‌دار و مهردار و امضادار نمی‌توان گفت کاغذپاره، چون مردم تا صبح برای سرنوشت همان چیزی که دیگران به آن کاغذپاره می‌گفتند، بیدار می‌مانند و دعا می‌کنند!

یکی دیگر از روش‌های شناخت کاغذپاره از غیرکاغذپاره این است که باید بدانید کاغذپاره‌ها نمی‌توانند روند زندگی آدم را مختل کنند، مثلا اگر زیردست‌تان کتبا شما را اخراج کند، نوشته‌اش کاغذپاره است و ارزشی ندارد، ولی اگر یک آدم بانفوذ شما را اخراج کند، چیزی که می‌نویسد، کاغذپاره نیست و اتفاقا کاغذی حسابی است که می‌تواند شما را بیچاره کند. خلاصه که انسان باید فرق کاغذپاره را از غیرکاغذپاره بداند و بداند اگر پدرش روی کاغذ ساندویچ بنویسد با من تماس بگیر،‌ آن کاغذ دیگر کاغذپاره نیست! به هر حال حالا که بعد از 10 سال به خیر گذشت، اما امیدواریم دیگر در شناخت کاغذپاره از غیرکاغذپاره دچار اشتباه نشویم. باقی بقای‌تان!
مرجع : ايسنا

محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۱:۲۱
عجب چیزی نوشتی دمت گرم...... آفرین شما هم از این مطلب طنزها بنویسید کاریکاتور بذارید رجا و کیهان و اینا برای تاثیر گذاری حرف ناحق شان کلی از این کارا می کنند شما چرا برای حرف حقتان از این مطالب نمی ذارین (176993)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۱:۳۰
متاسفانه عده ای تا آخر عمر هم نمی توانند فرق کاغذپاره و غیر کاغذپاره را بفهمند (177001)
قربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۱:۵۹
آخر عده ای دیگر با کاغذ پاره هاشان نمی توانندبرای ملت سوسه بیایند !
طنز جالبی بود .ممنون
یک رونوشت برای کیهان هم بفرستید :)) (177016)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۵:۴۳
قابل توجه حاجی و برو بچ لنگ کفش بدست حالا برید کفشاتونو تو سر هم بزنید که هشت سال نتو نستید کار 100روزه حاج ظزیف مارو انجان بدید واقعاً حیف خاک بر........ (177053)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۸:۳۵
همه متن خوب بود الا این جمله
" اگر پدرش روی کاغذ ساندویچ بنویسد با من تماس بگیر،‌ آن کاغذ دیگر کاغذپاره نیست!"
آمریکا نه پدر ماست و نه ولی ما
نه کدخدا مون (177129)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۸:۵۸
اون بابای معلوم الحال به هموطنان خودش هم می گفت خس و خاشاک به دلار هم می گفت اسکناس بی ارزش که خودشون براش نرخ گذاشتن .... (177148)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۰۹:۰۵
مشکل از اونجاست که اونی که فرق کاغذ و کاغذ پاره را می داند چرا کسی که فرق کاغذ وکاغذ پاره را نمی داند در راس یه مملکت می گزارن؟؟؟ (177154)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۰:۱۱
لطفا در تفاوت دیپلمات و فیلسوف هم افاضاتی بفرمایید. جالبه به جان خودم (177229)
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۱:۱۶
کنایه منطی تر از این نمی شود. (177298)
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۱:۱۹
زنده باد احمدی نژاد (177300)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۱:۲۴
با همین حر فها بود که کشور را به نابودی کشاندن کاغذ پاره مردم برای خرید شیر ومای بیبی وشیر خشک هم از این کاغذ پاره آسیب دیده اند.لج وتعصب بیخودی وحماقت کشور را سال ها به عقب برد (177310)