به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۲۲۵۹۰۳

تأثیر کرونا بر دیجیتالی شدن اقتصاد

گروه اقتصادی: همه‌گیر شدن ویروس کرونا دیجتالی شدن شرکت‌ها در آلمان را سرعت بخشیده است. یک سوم این شرکت‌ها استفاده از نرم‌افزارهای جدید را آغاز کرده و اکثر آنها تصمیم دارند در آینده نیز از طرح دورکاری استفاده کنند.
تأثیر کرونا بر دیجیتالی شدن اقتصاد
همه‌گیر شدن ویروس کرونا موجب رشد ۵۵ درصدی برنامه‌های دیجیتال در شرکت‌های آلمانی شده است. نتایج یک نظرسنجی نشان می‌‌دهد که ۳۱ درصد شرکت‌ها در آلمان استفاده از نرم‌افزارهای جدیدی را برای ارتباط بهتر میان کارکنان خود و همکاری آنها آغاز کردند. ۳۶ درصد دیگر از این شرکت‌ها میزان استفاده از ابزارهای دیجیتال موجود را افزایش داده‌اند.در این نظرسنجی که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی انجام شده، حدود ۸۰۰ مدیر بخش پرسنلی شرکت کردند. پاسخ آنها به پرسش‌های مطرح‌شده در نظرسنجی بر اساس صنعتی که در آن فعالیت داشتند و ابعاد شرکتی که در استخدام آن بودند، ارزیابی شده تا برآوردی کلی از وضعیت کل اقتصاد آلمان به دست آید. ۷۳ درصد این شرکت‌ها گفته‌اند که می‌خواهند پس از پاندمی کرونا نیز از ابزارهای دیجیتالی بیشتر استفاده کنند. ۶۴ درصد آنها تصمیم دارند کنفرانس‌های آنلاین را بیشتر برگزار کنند، ۵۹ درصد قصد دارند برگزاری جلسات حضوری را متوقف کنند و ۶۱ درصد می‌خواهند انجام سفرهای کاری را برای همیشه محدود کنند.نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد، استفاده روزافزون از ابزارهای دیجیتالی در همه بخش‌ها و تمامی شرکت قابل مشاهده است، اما در شرکت‌های بزرگ بسیار بیشتر شده است.پاندمی کرونا دورکاری را هم تقویت کرده است.۷۳ درصد شرکت‌هایی که در جریان پاندمی استفاده بیشتری از طرح دورکاری داشتند، تصمیم دارند در آینده نیز این شیوه را بیشتر به کار گیرند.مهم‌تر از آن اینکه نیمی از شرکت‌هایی که تا به امروز طرح دورکاری را گسترش ندادند، تصمیم دارند در آینده امکانات بیشتری برای دورکاری ارائه دهند.
نکته قابل توجه اینجاست که حتی ۶۱ درصد شرکت‌هایی که نگران هستند، کارکنانشان در خانه بهره‌وری کمتری داشته باشند، تصمیم دارند امکانات بیشتری برای کار از خانه فراهم کنند.یک دلیل این امر ممکن است تصمیم آنها برای کاهش مساحت دفاتر کار به ویژه در ساختمان‌های مراکز شهرها باشد که اجاره آنها گران است.البته کارشناسان بر این باورند که دورکاری طولانی مدت می‌تواند بر حس همبستگی میان کارکنان شرکت تأثیر منفی گذارد و وفاداری آنها به کارفرما را کاهش دهد.

 
برچسب ها: کرونا آلمان