به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۶ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب : ۲۲۶۳۱۵

سهام ۴ شرکت دولتی واگذار می‌شود

سهام ۴ شرکت دولتی واگذار می‌شود
گروه اقتصادی: سازمان خصوصی‌سازی بلوک‌های ۱۵ درصدی سهام شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، تهران، اصفهان و نیز بلوک ۱۲.۳۱ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران را واگذار می‌کند.
 سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: بلوک‌های ۱۵ درصدی سهام شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، تهران، اصفهان و نیز بلوک ۱۲.۳۱ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران را واگذار می‌کند.براین اساس ۳۰۳ میلیون و ۲۰۰ هزار سهم توسط سازمان خصوصی سازی به صورت ۵۰ نقد و باقی اقساط در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.این میزان سهام به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل بسته شدن روز قبل از عرضه) بعلاوه ۵۰ درصد به شرط آنکه هر سهم از مبلغ ۶۰ هزار و ۷۲ ریال کمتر نباشد و ارزش کل پایه ۲۵۸ هزار و ۵۰۱ میلیارد و ۸۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال واگذار خواهد شد.این گزارش می‌افزاید: بلوک ۱۵ درصدی شرکت پالایش نفت تهران نیز شامل ۶ میلیارد و ۶۰۰ هزار سهم این شرکت به صورت ۵۰ نقد و باقی اقساط و به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل بسته شدن روز قبل از عرضه) بعلاوه ۵۰ درصد به شرط آنکه هر سهم از مبلغ ۵۹ هزار و ۸۲۰ ریال کمتر نباشد و ارزش کل پایه ۳۹۴ هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال واگذار خواهد شد.
همچنین بلوک ۱۵ درصدی شرکت پالایش نفت اصفهان شامل ۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون سهم توسط سازمان خصوصی سازی به صورت ۵۰ نقد و بقیه اقساط در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.
این میزان سهام نیز به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل بسته شدن روز قبل از عرضه) بعلاوه ۵۰ درصد به شرط آنکه هر سهم از مبلغ ۵۹ هزار و ۱۹۶ ریال کمتر نباشد و ارزش کل پایه ۴۵۲ هزار و ۸۴۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال واگذار خواهد شد.
این گزارش می‌افزاید: بلوک ۱۲.۳۱ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران نیز شامل ۸۶۱ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۱۷۱ سهم توسط سازمان خصوصی سازی به صورت کاملاً نقد در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.
این میزان سهام به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل بسته شدن روز قبل از عرضه) بعلاوه ۵۰ درصد به شرط آنکه هر سهم از مبلغ ۵۴ هزار و ۳۶۰ ریال کمتر نباشد و ارزش کل پایه ۴۶ هزار و ۸۲۸ میلیارد و ۱۰۵ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۵۶۰ ریال واگذار خواهد شد.
 
برچسب ها: بورس سهام