به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۱:۳۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۲۲۷۹۴

سود پژو و رنو از توافق هسته‌ای با ایران

گروه اقتصادي:​ بلومبرگ در گزارشی نوشت: شرکت‌های خودروسازی فرانسوی پژو- سیتروئن و رنو از توافق هسته‌ای با ایران سود خواهند برد.
سود پژو و رنو از توافق هسته‌ای با ایران
توافق هسته‌ای حاصل شده در ژنو، لغو تحریمها روی بخشهای خودروسازی، پتروشیمی، صنایع هواپیمایی، طلا و بیمه محموله‌های نفتی ایران را به همراه دارد. به علاوه این توافق به ایران اجازه می‌دهد که صادرات نفت خود را در سطح فعلی حفظ کند و مجبور به کاهش بیشتر نباشد. ژان باپتیست توماس، سخنگوی شرکت پژو گفت‌: علایم پیرامون از سرگیری همکاری ما با شرکایمان در ایران در مسیر درستی پیش می‌رود. ما از بازگشایی بازار خود در ایران استقبال می‌کنیم. بر اساس این گزارش موفقیت این توافق بستگی به این دارد که طرفین به تعهدات خود عمل کنند و دولت اوباما مانع فشار کنگره برای اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه ایران شود. شرکت‌های آمریکایی از این توافق نفعی نخواهند برد، زیرا تقریبا تمام تجارت آمریکا با ایران غیر از صنایع غذایی و دارو مدت‌هاست که متوقف شده است. حتی لغو محدود تحریمها در حال حاضر مزایای ملموسی به همراه خواهد داشت. لغو تحریم‌های صنعت خودروسازی تجارت 500 میلیون دلاری از دست رفته ایران را باز خواهد گرداند.

فلورنس دو گلدفیم، مدیر ارتباطات شرکت رنو گفت: لغو تحریمهای خودرو خبر خوبی برای ما است زیرا ایران یک بازار مهم برای رنو محسوب می‌شود. ما منتظر این هستیم که ببینیم شرایط از سرگیری فعالیتهای ما در ایران چه خواهد بود. شرکت پژو به عنوان دومین خودروساز بزرگ اروپا در سال 2011، 457 هزار و 900 دستگاه خودرو در قالب قطعات به ایران فروخت و این مساله ایران را به دومین بازار بزرگ پژو پس از فرانسه تبدیل کرد. این درحالی است که فروش این شرکت به ایران در سال گذشته با 68 درصد کاهش به 145هزار دستگاه رسید و شرکت فرانسوی صادرات خود به ایران را در فوریه 2012 به دلیل تبعیت از تحریم‌ها متوقف کرد. ژان باپتیست دو شاتیون در ماه آوریل 2012 گفت: خروج از ایران باعث ضرر ماهانه 10 میلیون یورویی پژو شده است. پیتر فاس، تحلیلگر مستقر در فرانکفورت هم گفت: پژو و کیاموتورز کره جنوبی دو شرکت بزرگ خارجی در ایران قبل از تحریمها بودند و جزو شرکت‌هایی هستند که از لغو تحریمها بیشترین بهره‌ را خواهند برد. وی افزود: ایران یک بازار جذاب با ابعاد رشد بالا است و احتمالا یک عامل پیشرفت برای خودروسازی کل منطقه خواهد بود.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۰:۵۸
خلاصه قیمت خودرو کاهش پیدا میکنه یا نه؟ (178923)
محاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۱:۳۰
یعنی پژو 206 میشه فرانسوی اصل؟! دیگه چینی نیست؟! عمرا ! تا چندین سال قطعات چینی روی پژو نصب میشه و هیچی عوض نمیشه. بگو خب ! (178954)
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۲:۳۱
پای پژو و رنو را باید قلم کرد (178989)
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۲:۳۲
نمی دونم اما حالا که فذانسه اونطور در جریان مذاکرات سنگ اندازی میکرد بهتر نیست در مورد نوع رابطه و مونتاز خودروهایمان یه تجدید نظر کنیم. (178992)
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۲:۴۵
خائن تر از خودروسازها به ملت ایران ندیدم موقع سختی به جای حمایت از مصرف کننده رو طبل گرونی کوبیدن و حالا می خوان به این شرکت پژوی بی مصرف که موقع تحریم ها بر خلاف تعهدش مبنی بر تامین قطعات پشت ما رو خالی کرد دوباره داره فضای کسب و کار بده. (179002)
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۳:۴۴
ما دیگه این آشغالا رو نمیخواییم
فقط آمریکایی ;) (179061)