به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۱۹ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۲۳۰۷۷۵
اورژانس یک بیمارستان پس از ۲۴ ساعت از بیمار کرونا پر شد

شروع موج سوم کرونا در تهران؟

شروع موج سوم کرونا در تهران؟
گروه جامعه: مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و رییس بخش اورژانس بیمارستان سینا در توییتی از پر شدن اورژآنس بیمارستان سینا در بیمار کرونا خبر داد. در توییت دکتر حسین کرمانپور آمده است: ‏«یکی ⁧‫بیمارستان سینا‬⁩ را چشم زد؛ ۲۴ ساعت نشد که اورژانس از کرونایی‌ها خالی شد! دوباره امروز اورژانس پر شد. 
‏این ره که می‌رویم به ترکستان است. شاید واژه جدید نمودارهای زیکزاکی برازنده‌تر از عبارت پیک ۱ و ۲ و ۳ باشد.»این درحالی است که دو روز پیش گفته شد با توجه به آمارها، در روند کشوری بیماری کووید۱۹ در هفته منتهی به ۱۴ شهریور ۹۹، تعداد کل موارد مرگ و ابتلا نسبت به هفته پیش کاهش یافته بود، اما به نظر می‌رسد در اواخر این هفته یک پیک جدید خفیف در حال شکل‌گیری باشد.روند مختصر صعودی یا شروع پیک خفیف و جزئی در ۱۹ استان اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، لرستان، هرمزگان، فارس، سمنان، زنجان، آذربایجان شرقی، مازندران، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، تهران، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کردستان، خوزستان و گلستان دیده می‌شود.


البته پیش‌بینی‌های مدیران ستاد ملی و ستادهای استانی کرونا بر افزایش دوباره بیماری در ایران است؛ چه اینکه در دو سه هفته گذشته مسافرت‌های بیشماری در ایران اتفاق افتاده و البته ۱۰ روز ابتدایی محرم هم با وجود همه توصیه‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی و هوشمند، به هرحال ارتباطات بیشتر و بی‌محاباتری در جامعه داشته است.