به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۲۰ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب : ۲۳۱۰۰۷

نبرد گجت‌ها؛ از ربات جاروبرقی تا اجاق شفاف

نبرد گجت‌ها؛ از ربات جاروبرقی تا اجاق شفاف
گروه علم و فناوری: پس از مدت‌ها عدم برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ تکنولوژی در اروپا، نمایشگاه تکنولوژی ایفا در هفته اول سپتامبر در برلین برگزار شد.نمایشگاهی که از ربات جاروبرقی تا اجاق شفاف را در خود داشت.در این میان شرکت ال جی ماسکی ساخته که تقریباً به طور کامل می‌تواند هوا را از آلودگی و ویروس پاک کند.
لوازم خانگی
لوازم خانگی در حال هوشمند‌ شدن هستند، البته این هوشمند شدن در چند ماه اخیر تحت تأثیر کرونا هم قرار گرفته است.شرکت نیتورباتیکس یک جارو برقی خاص طراحی کرده که می‌تواند در زمان جارو کردن، ذرات آلوده هوا و میکروب‌ها را هم تصفیه کند و بسیاری از آلودگی را از بین می‌برد. این جارو برقی به صورت کاملاً خودکار کار می‌کند.شرکت ال جی هم ماسکی ساخته که با دو فیلتر قوی (قبلاً از نمونه‌های مشابه آن برای تصفیه هوای خانه استفاده می‌شد) و چند فن کوچک، تقریباً به طور کامل می‌تواند هوا را از آلودگی و ویروس پاک کند.
فن‌ها در این ماسک خود را با توجه دم و بازدم فرد استفاده‌کننده تنظیم می‌کنند.این شرکت همچنین یک اجاق خاص طراحی کرده که می‌توان در زمان پخت سطح آن را لمس کرد و به صورت شفاف مراحل پخت را دید و روی آن نظارت کرد.
در شرایط کرونایی و زمانی که سینماها تعطیل است، استفاده از سینمای خانگی افزایش پیدا کرده است. شرکت سامسونگ هم سینمای خانگی جدیدی را با کیفیت چهار کی معرفی کرده است.این سینمای خانگی فیلم را می‌تواند تا صفحه‌ای به بزرگی ۱۳۰ اینچ نمایش دهد.
شرکت ال جی همچنین از طرح خانه هوشمند خود رونمایی کرد. این خانه با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین خود را با زندگی ساکنینش مطابقت می‌دهد؛ به عنوان مثال رفتار مصرف انرژی افراد ساکن خانه را بررسی می‌کند و سپس بر اساس عادات آنها مصرف انرژی را بهینه‌سازی و تنظیم می‌کند.
موبایل و رایانه
در نمایشگاه ایفا امسال طیف جدیدی از پردازنده‌ها و لپ‌تاپ‌های مجهز به این پردازنده‌ها معرفی شد.
شرکت کوالکام یک پردازنده جدید مبتنی بر معماری آرم ساخته است.
آرم (ARM) نوعی معماری پردازنده‌های کامپیوتری است که توسط شرکت بریتانیایی ARM Holding طراحی شده‌است.این پردازنده‌ها معماری متفاوتی دارند و تعداد قطعات الکترونیکی در آن بسیار کمتر از معماری کنونی در لپ‌تاپ‌هاست. این عامل کمک می‌کند مصرف انرژی بسیار کمتر باشد و بتواند لپ‌تاپ‌های بسیار سبک‌تر و نازک‌تری ساخت، اما قدرت پردازش هم کاهش شدیدی پیدا می کند.با این حال در نمایشگاه ایفا شرکت کوالکام ادعا کرد در پردازنده جدید خود توانسته است به دستاورد بزرگی دست پیدا کند و حالا دیگر می‌توان حداقل در برخی از لپ‌تاپ‌های میان رده از پردازنده‌های معماری آرم استفاده کرد. این پردازنده قابلیت استفاده از شبکه فایو جی را هم دارد.
شرکت اینتل هم نسل جدید پردازنده‌های خود را معرفی کرده که نسبت به نسخه قبلی بازده بیشتری داشته و سرعت بیشتر و مصرف کمتری دارند.
ایسوس در لپ‌تاپ زِن‌بوک جدید خود از این سری جدید پردازنده استفاده کرده است. این لپ‌تاپ با وجود نازک بودن طبق ادعای کارخانه سازنده حتی می‌تواند در زمینه تدوین فیلم هم کاربرد داشته باشد.شرکت زد.تی.ای. هم در نمایشگاه امسال موبایل جدیدی را معرفی کرد که دوربین سلفی آن در زیر صفحه نمایشگر قرار دارد.
اگر این طرح موفق شود در چند سال آینده دیگر خبری از شکاف بالای نمایشگر در گوشی‌های تلفن همراه نخواهد بود و این گوشی‌ها با صفحه کاملاً یکپارچه و بزرگ عرضه خواهند شد.شرکت فوجی هم در نمایشگاه ایفا از سریع‌ترین لنز جهان رونمایی کرد. این لنز پنجاه میلی‌متری دارای سریع‌ترین قدرت فوکوس خودکار جهان است و گشودگی دیافراگم آن «اف ۱» است. این قابلیت به عکاسان قدرت می‌دهد در نور بسیار کم عکاسی کنند و تصاویر آنها دارای پس زمینه محو باشد.
به همین دلیل سبب جدا شدن کامل سوژه از پس زمینه و زیباتر شدن عکس می‌شود. لنز جدید فوجی حدود ۸۰۰ گرم وزن و حدود ۱۵۰۰ دلار قیمت دارد.
برچسب ها: گجت ربات