به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۷:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۲۹ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۲۳۲۴۱۲

اگر آزمایش کرونایم مثبت شد، چه کار کنم؟

اگر آزمایش کرونایم مثبت شد، چه کار کنم؟
گروه جامعه: ممکن است شما به علت داشتن علائم یا داشتن تماس با فردی که عفونت ویروس کرونا در او ثابت شده است، آزمایش کرونا ار شما گرفته شود. اگر نتیجه آزمایش منفی باشد، خیالتان راحت می‌شود، اما اگر نتیجه مثبت باشد، چه کار باید بکنید؟پاسخ به این پرسش بستگی به زمان انجام آزمایش و حال عمومی شما بستگی دارد.
اگر آزمایش «آنتی‌ژن» سریع داده‌اید و  نتیجه آن مثبت شده است و احساس بیماری می‌کنید، باید فورا خودتان را قرنطینه کنید.از دیگر اعضای خانواده و سایر افراد دوری کنید. اگر باید برای مراقبت پزشکی خانه را ترک کنید، ماسک بزنید و فاصله ۲ متری را با دیگران رعایت کنید.
هنگامی می‌توانید از قرنطینه خارج شوید که هر سه شرط زیر محقق شده باشند:
- ۱۰ روز از هنگام ظهور نخستین علائم‌تان گذشته باشد و
- تب شما بدون مصرف داروی تب‌بر برای ۲۴ ساعت قطع شده باشد و
- سایر علائم در حال بهبودی باشند.
اگر منتظر آمدن نتایج آزمایش «مولکولی» یا PCR هستید (که ممکن است چند روز طول بکشد) و احساس بیماری می‌کنید، باید خودتان را دچار کووید-۱۹ فرض کینید و دستورات بالا را رعایت کند.
اگر آزمایش مولکولی (PCR) یا آزمایش آنتی‌ژن شما مثبت شده است، اما حالتان خوب است و تب یا سایر علائم را ندارید، باید خودتان برای ۱۰ روز پس از دریافت نتیجه مثبت قرنطینه کنید. علت این است که افراد دارای عفونت ویروس کرونا حتی اگر علامتی نداشته باشند و حالشان خوب باشد، ویروس را به دیگران منتقل می‌کنند.
اگر هنگامی نتیجه مثبت به دست شما می‌رسد، ۱۰ روز از هنگامی که نمونه از شما گرفته شده است، گذشته باشد، نیازی نیست خودتان را ایزوله کنید.
برچسب ها: ویروس کرونا