به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۲۳۳۹۱

ظریف: بزودی به عربستان و امارات می‌روم

گروه سياسي: وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: کشورهای منطقه اختلافات را کنار بگذارند و برای بحران سوریه راه حلی پیدا کنند.
ظریف: بزودی به عربستان و امارات می‌روم
 محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه الجزیره از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست که اختلافات خود را برای ثبات منطقه ای کنار بگذارند و راه حلی برای بحران سوریه پیدا کنند. ظریف افزود: همه کشورهای منطقه نیاز دارند که به اختلافات فرقه ای، افراط و خشونت، به ویژه در سوریه غلبه کنند. ظریف که برای دیدار با مقامات قطری در دوحه به سر می‌برد، همچنین گفت: ما همه باهم باید برای پایان دادن به خشونت و یافتن راه حلی برای پایان دادن به این تراژدی که برای شیعه و هم برای سنی شرم آور است همکاری کنیم.

وزیر خارجه ایران اضافه کرد: این برای جهان اسلام مایه تاسف و برای منطقه مایه شرم است. ما باید به سمت واقع گرایی برویم. این اختلافات کمکی به حل مسائل و مشکلات ما نخواهد کرد. ظریف تاکید کرد که به زودی به عربستان و امارات متحده عربی سفر خواهد کرد. او گفت: انشاء الله به زودی به عربستان سفر می‌کنم. تنها مشکل تعیین زمان سفر از سوی هر دو طرف است. ظریف درباره توافق هسته ای ایران و غرب نیز گفت: من معتقدم که رسیدن به یک توافق دائمی درباره برنامه هسته ای ایران امکانپذیر است اما این نیاز به حسن نیت و اعتماد دارد. وی افزود: تحریمها هیچ تاثیری بر برنامه هسته ای ایران نداشته و ماحصل آن نصب 18800 سانتریفیوژ بوده است.
مرجع : فارس