به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۱۱ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۲۳۴۴۸۳

النصر عربستان چگونه حریف پرسپولیس ایران شد؟

گروه ورزشی: تیم النصر عربستان رقیب پرسپولیس ایران در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا آرزوی رسیدن به فینال رقابت‌ها را دارد به خصوص اینکه آن‌ها تا به حال در این مسابقات قهرمان نشده‌اند.
النصر عربستان چگونه حریف پرسپولیس ایران شد؟
النصر در سال 1995 به فینال رقابت های قهرمان جام باشگاه ها و دو بار نیز قهرمان جام در جام آسیا شده اما تا به حال در لیگ قهرمانان به این مهم دست پیدا نکردهاست. روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی درباره بازی حساس مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان بین النصر عربستان و پرسپولیس ایران نوشت:"  النصر عصر شنبه برای رسیدن به فینال مقابل پرسپولیس ایران یک بازی دشوار پیش رو دارد. این تیم در حالی شنبه به مصاف پرسپولیس می رود که قرار است دیدار فینال روز 19 دسامبر (29 آذر) بین برنده این مسابقه و نماینده شرق آسیا برگزار شود. النصر در این دوره از رقابت های عملکرد خوبی داشت و در یک چهارم نهایی توانست با دو گل مارتینز آرژانتینی و عبدالفتاح آسیری بر حریف خود الاهلی سعودی غلبه کند ضمن اینکه آن ها در یک هشتم نهایی نیز با گل عبدالرزاق حمدالله التعاون دیگر نماینده عربستان را حذف کرد.
النصر در ابتدای شروع مسابقات دور گروهی قبل از شیوع کرونا بازی ها را با تساوی 2 ، دو برابر السد آغاز کرد و سپس اولین پیروزی اش را در این مسابقات برابر العین امارات با نتیجه دو بر یک کسب کرد. قبل از آغاز مجدد مسابقات ای اف سی این فرصت را به باشگاه ها داد که بتوانند بازیکنان جدیدی را به ترکیب تیمشان اضافه کنند و النصر توانست در این زمان چند بازیکن را به خدمت بگیرد. 
  این باشگاه سرمایه دار با مدیریت صفوان السویکت با عبدالمجید الصالح یک بازیکن جوان و همچنین عبدالفتاح اسیری بازیکن سابق الاهلی قرارداد امضا و این دو را به خدمت گرفت. النصر بازیکنان بومی دیگری هم گرفت که البته سرشناس ترینش همان اسیری و الصالح هستند.همچنین علی لجامی که روی ویتوریا سرمربی پرتغالی به عنوان بازیکن جانشین به خدمت گرفت. اما النصر برای شروع مجدد لیگ قهرمانان بتی مارتینز آرژانتینی را به جای نورالدین عمرابات مراکشی جذب کرد. با اینحال نتایج خوب النصر نشان می دهد روی ویتوریا در بستن لیست آسیایی النصر عملکرد خوبی داشته ضمن اینکه کیم جیم سو مدافع کره ای و بردجونز استرالیایی را به عنوان سهمیه های آسیایی در اختیار دارد. ویتوریا در زمان اعلام لیست آسیایی ، سعی کرد جا به جایی هایش بیشتر در بین بازیکنان بومی باشد و سپس ستون فقرات تیمش را براساس خارجی ها چید. او بردجونز استرالیایی دروازه بان را حفظ و مایکون برزیلی را حفظ کرد ضمن اینکه بتی مارتینز و عبدالرزاق حمدالله را در خط حمله در اختیار دارد. 
النصر در بازی های لیگ قهرمانان که در قطر به صورت متمرکز برگزار می شود بردهایش را ادامه داد در حالی که در هر دوبازی گروهی مقابل سپاهان به پیروزی رسید. این تیم یک مساوی برابر السد و یک شکست مقابل العین داد که در این بازی اکثر بازیکنان ذخیره به میدان رفتند.
با این وجود این تیم با درخشش ستاره ها و کسب بردهای پیاپی اکنون به دنبال بالابردن سقف جاه طلبی هایش در لیگ قهرمانان آسیا است.
از نظر تاریخی ، النصر در لیگ قهرمانان سابقه ممتازی ندارد چرا که آن ها تا به حال عنوان قهرمانی را کسب نکردند. در سال 1995 یک بار به فینال رسیدند که در این بازی نیز حریف کره ای سئونگنام به پیروزی رسید. آن ها در سال 97 به یک چهارم نهایی رسیدند و بعد از مدت طولانی را نتوانستند شرایط خوبی داشته باشند تا آنکه در سال 2011 در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ذوب آهن شکست خورده و از لیگ قهرمانان بیرون رفتند. 
در سال 2015 النصر در مرحله گروه که تیم های الدحیل، پرسپولیس و بنیادکار حضور داشتند سوم شد و سال 2016 نیز در گروهی که ذوب آهن، الدحیل و بنیادکار بودند نتوانست صعود کند. در رقابت های فصل گذشته که الهلال عربستان قهرمان شد ، النصر به مرحله یک چهارم صعود کرد  اما در این مرحله شکست خورد و حذف شد. با اینحال به نظر می رسد حضور النصر در این دوره از رقابت ها با توجه به حضور ستاره های مطرحی که در همه خطوط در اختیار دارد متفاوت است. عبدالرزاق حمدالله مهاجم مراکشی با زدن 6 گل در صدر جدول گلزنان است در حالی که سالم الغنام حضور چشمگیری در جدول پاس گل دارد ضمن اینکه دو بار پیاپی به عنوان بهترین بازیکن در مسابقات لیگ قهرمانان انتخاب شده است.