به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۲۳۶۱۸
رییس اداره ایدز وزارت بهداشت:

25 تا 34ساله​​ها بيشترين آمارمبتلايان به​ ايدز

گروه جامعه: رییس اداره ایدز وزارت بهداشت رده سنی بیشترین گروه مبتلایان به ایدز در کشور را از منظر آمار در سنین 25 تا 34 سال معرفی کرد.
25 تا 34ساله​​ها بيشترين آمارمبتلايان به​ ايدز
صداقت گفت: حدود 46 درصد مبتلایان ایدز در سنین 25 تا 34 سال قرار دارند. اما مهم این است که این گروه سنی متعلق به زمانی است که فرد از نظر وضعیت HIV آزمایش داده و شناخته شده‌ است. وی در این باره افزود: اگر قائل باشیم که چهار - پنج سال زودتر از سن ابتلا، مبادرت به رفتار پرخطر صورت گرفته، می‌توان گفت که بیشترین گروه پرخطر ابتلا به HIV در کشور از نظر سنی در گروه سنی 20 تا 30 سال قرار دارند. همچنین در پاسخ به این سوال که افراد در معرض خطر HIV/ایدز چگونه می‌توانند برای تشخیص این بیماری اقدام کنند؟ گفت: افراد می‌توانند از طریق مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری به صورت حضوری یا تلفنی سوالات خود را مطرح و خدمات را به صورت کاملا رایگان و محرمانه دریافت کنند.

وی در این باره افزود: در هر دانشگاه علوم پزشکی حداقل یک مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری فعال است. شماره تلفن این مراکز به 118 شهرستان‌ها اعلام شده و افراد می‌توانند از این طریق با این مراکز ارتباط برقرار کنند. تمام خدمات آزمایش، مشاوره، مراقبت و درمان HIV / ایدز در این مراکز به صورت کاملا محرمانه و رایگان ارائه می‌شود.

به گفته رییس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت، ایران جزو معدود کشورهایی است که از آخرین دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری و درمان HIV / ایدز استفاده می‌کند. وی افزود: ایران همچنین جزو معدود کشورهایی است که تاکنون توانسته‌ تمام خدمات درمانی و دارویی مربوطه را به صورت رایگان در اختیار مبتلایان به HIV / ایدز قرار دهد.
مرجع : ايسنا