به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۳۰ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۲۳۷۲۵۲
کاندیدایی که مردم از او خوششان بیاید در صحنه نیست

نام‌هایی كه مطرح است به دردخور نیستند

نام‌هایی كه مطرح است به دردخور نیستند
گروه سیاسی: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دو هفته دیگر برگزار می شود. در نظرسنجی ها بایدن پیشتاز است. برخی کارشناسان سیاسی معتقدند «اگر بایدن پیروز شود شانس اصلاح طلبان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تقویت و وضعیت اصولگرایان سخت می شود». یك فعال سیاسی درباره تأثیر پیروزی احتمالی بایدن بر معادلات انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: آنچه اهمیت دارد تصمیم نظام است. وقتی می گوییم با آمریکا مذاکره نمی کنیم، هر کسی پیروز انتخابات آمریکا شود، تأثیری بر معادلات ما نخواهد گذاشت.
مصطفی هاشمی طبا  درباره وعده بایدن برای بازگشت به برجام و انجام مذاکرات با ایران، اظهار کرد: حتی اگر بایدن هم به برجام برگردد، باید ببنیم ما چه تصمیمی می گیریم چون برجام خودش میز مذاکره است، پس اول باید مشخص شود که ما چه هدفی را در این قالب می خواهیم دنبال کنیم، اگر هم باید به برجام بر نگردد اتفاقی در معادلات داخلی کشور نمی افتد چون در این صورت مذاکره ای هم وجود نخواهد داشت.این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اهمیت ارتباط ایران با کشورهای دنیا اظهار کرد: در مسئله ارتباط با دنیا باید منافع کشور را ببینیم و دیگر خودمان را به چین، روسیه یا آمریکا وابسته نکنیم چون در غیر این صورت بحث تسلیم پیش می آید. از طرفی عمیقا معتقدم نگاه به داخل را هم باید دنبال کنیم اما توقع زیادی هم از این رویکرد نداشته باشیم یعنی این طور نخواهد شد که صرف نگاه به داخل قیمت، ارز، خانه، خودرو و غیره ارزان شود. بلکه برای کشورسازی باید سبک زندگی تغییر کند و با سخت کوشی در مسیر توسعه و پیشرفت کشور قدم برداریم.
وی درباره تقویت شدن موقعیت چهره های و گروه های موافق مذاکره با آمریکا بر اثر پیروزی بایدن، بیان کرد: سیاست خارجی توسط مقام معظم رهبری تصمیم گیری می شود. اگر نظام تصمیم به مذاکره بگیرد همین آقای ذوالنوری زودتر از بقیه با آمریکایی‌ها دست می‎‌دهد. فکر نکنیم برخی ها خیلی انقلابی هستند، خیر این طور نیست. می گویند شاعری وام گرفت، شعرش آرام گرفت.
هاشمی طبا با بیان اینکه پیروزی بایدن موقعیت اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را در انتخابات ریاست جمهوری تغییر نمی دهد، تأکید کرد: بعید می دانم مردم خیلی در انتخابات مشارکت کنند چون الان کاندیدای درست و حسابی نداریم. کاندیدایی که مردم از او خوششان بیاید را در صحنه نمی بینند مگر اینکه فردین {سیاسی} بیاید، یعنی کسی که شهرت طلب است.
وی افزود: کسانی که الان نام شان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری از گروه ها و جناح های مختلف اصولگرا و اصلاح طلب مطرح است هیچ کدام‌شان به دردخور نیستند چون طرح و برنامه ندارند. کسی که برنامه می دهد باید آثار و تبعاتش را هم بگوید. بیهوده کلمه ردیف کردن فایده ای ندارد. به نظر می رسد ما تا ۱۰ سال دیگر در تحریم هستیم پس هر کس برای اداره کشور در شرایط تحریم برنامه دارد کاندیدا شود والا نامزد نشود.

 
مرجع : نامه نیوز
برچسب ها: مردم انتخابات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها