به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۳۰ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۲۳۷۲۵۳

غرق شدگی ۸۵۸ تن در نیمه نخست امسال

غرق شدگی ۸۵۸ تن در نیمه نخست امسال
گروه حوادث: سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که در نیمه نخست سال جاری ۸۵۸ نفر به دلیل غرق شدگی در کشور جان خود را از دست داده‌اند.به گزارش ایسنا، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که  ۸۵۸ جانباخته به دلیل غرق شدگی در کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۹۵۹ نفر بود، ۱۰.۵ درصد کاهش یافته است. همچنین در شش ماهه اول سال جاری از کل تلفات غرق شدگی در کشور ۷۱۲ نفر مرد و ۱۴۶ نفر زن بودند.
در این مدت استان های خوزستان با ۸۸، مازندران با ۸۴ و گیلان با ۷۱ فوتی بیشترین آمار تلفات غرق شدگی را داشته اند. این سه استان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۲.۹، ۳.۴ و ۱۲.۳ درصد کاهش تلفات داشته اند.

۳۱۶ جان باخته در رودخانه ها
شمار جان باختگان در رودخانه ها همواره در صدر تعداد جان باختگان ناشی از غرق شدگی قرار داشته است. در شش ماهه ابتدایی امسال نیز ۳۱۶ نفر از هموطنان در رودخانه ها جان باخته اند که ۲۶۶ نفر آنان مرد و ۵۰ نفر زن بودند.پس از آن استخر کشاوری با ۱۱۱، دریا با ۱۱۰ (۹۶ نفر خارج از طرح سالم سازی و ۱۴ نفر در محدوده ایمن سازی شده)، دریاچه مصنوعی و سد با ۹۲، کانال با ۸۷، استخر شنا با ۴۳، دریاچه طبیعی با ۳۰، حوض و حوضچه با ۱۸ و چاه با ۱۳ فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات را داشته اند. ۳۸ نفر نیز در سایر مکان های آبی جان باخته اند.
برچسب ها: غرق شدن حوادث
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها