به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۸ ساعت ۰۰:۲۰
کد مطلب : ۲۳۸۴۲۸
به مناسبت هفتم آبان ماه روز بزرگداشت کوروش كبیر

احمدی‌نژاد: کوروش یک شخصیت جهانی است

احمدی‌نژاد: کوروش یک شخصیت جهانی است
گروه سیاسی: رئیس جمهور سابق با انتشار ویدئویی در فضای مجازی به بررسی زندگی کوروش کبیر پرداخت.
محمود احمدی‌نژاد با انتشار ویدئویی در فضای مجازی (کانال تلگرامی دولت بهار) به مناسبت هفتم آبان ماه روز بزرگداشت کوروش هخامنشی، اظهار کرد: من معتقد هستم که در هر شرایط و در هر حادثه ای و به هر مناسبتی، باید از ایران و ملت ایران صحبت کنیم. ملتی بزرگ، تمدن ساز و فرهنگ آفرین. ملتی که در طول تاریخ چند هزار ساله خودش، همواره موحد، کمال جو، عدالت طلب، آزادی خواه و صلح طلب بوده است. ملتی که نگاه جهانی داشته، همیشه همه خوبی ها را برای همه می خواسته و بدی ها را برای هیچکس. با غم ملت ها غمخواری می کرده و در شادی ملت ها شریک بوده. همیشه به دنبال سعادت و کمال جامعه بشری بوده است. وی افزود: در دامان ملت ما، انسانهای بزرگ و شخصیت های عظیمی پرورش پیدا کرده اند. دانشمندان، هنرمندان، فن آوران، سیاستمداران، اهل اندیشه، عارفان و شعرا. تاریخ ایران سرشار از رویش های فراوان، در خدمت کمال، فرهنگ، تمدن و ساختن زندگی سعادتمند برای جامعه بشری است.
رئیس دولت نهم و دهم گفت: دشمنان ملت ما همواره در طول تاریخ به دنبال تسلط بر ملت ما بودند و البته همیشه شکست می خوردند. صدها بار ایران مورد هجوم قرار گرفت اما بواسطه ریشه های مستحکم اعتقادی و فرهنگی این ملت در طول تاریخ، ملت ما ماندگار شد و دشمنان دفن شدند و اثری از آنان باقی نماند. وی تأکید کرد: فرهنگ ما در طول تاریخ، یک فرهنگ توحیدی، انسانی و جهانی بوده است. ملت ایران همواره با آغوشی باز از پیامبران الهی استقبال می کردند و هر اندیشه عدالتخواهانه، آزادی طلب و متعالی در دنیا ظهور و بروز کرده از بهترین محله های جذب و پرورش و صیانت از او، ایران و ایرانی ها بوده اند.
احمدی نژاد اظهار داشت: فرهنگ ما یک فرهنگ جهانی است، فرهنگ دوستی و مهربانی و فرهنگ کرامت انسانی است. در هر نقطه ای از جهان عرضه بشود مورد استقبال قرار می گیرد. این فرهنگ یک سرمایه عظیم جامعه بشری است. اصلا جهان را بدون فرهنگ متعالی نمی شود درست اداره کرد، این لازمه و بستر حرکت بشریت و مدیریت جهان است. وی تأکید کرد: تنها کشوری هستیم که سابقه طولانی در مدیریت جهان را داریم. ۸۰۰۰-۷۰۰۰ سال تمدن داریم. شخصیت های بزرگی داریم. یکی از شخصیت های بزرگی که در دامان ملت ایران پرورش پیدا کرد، کوروش بزرگ است. وقتی مادها به انحراف و فساد گراییدند، یک جوان پاک برای اصلاح امور قیام کرد. ایستاد و نظر ملت را حاکم کرد و به دنبال عدالت، آزادی، صلح و امنیت برای همه بود. ده ها ملت زیر پرچم ایران آن زمان، در صلح و صفا و برادری زندگی می کردند.
 
احمدی نژاد یادآور شد: ۲۵۰۰ سال قبل یک فرمانروای بزرگ که بخش عظیمی از جهان را تحت مدیریت خودش داشت در اوج قدرت، فرمان صادر می کند. این افتخار بشریت است. می گوید آزادی برای همه، آزادی اندیشه برای همه، برده داری ممنوع، در سرزمین بزرگ ایران هیچکس حق استثمار ندارد، حق بیگاری ندارد، کسی حق ندارد بدون اجازه وارد خانه کسی بشود، کسی حق خونریزی ندارد، حق تحکم و برتری جویی ندارد. وی گفت: او می رود تنها قوم موحدی که در آن زمان پیرو پیامبر اولوالعزم بودند و تحت سیطره یک حاکم فاسد بودند را بدون خونریزی و با تدبیر، اندیشه و مدیریت نجات می دهد و همه را آزاد می کند. او به همگان آزادی بیان و اندیشه می دهد، آزادی نوع شغل می دهد و این، افتخار همه بشریت است.
احمدی نژاد با تمجید از جایگاه تاریخی کوروش هخامنشی اظهار داشت: البته ملت ایران در دامان پر مهر خودش از این گوهرهای ناب فراوان دارد اما کوروش یک شخصیت جهانی است. بسیاری از علمای ما معتقدند که او ذوالقرنین است. بسیاری معتقدند که او پیغمبر است. من اینها را نمی گویم. من می گویم یک انسان بزرگ بود که از انسانیت خودش بخوبی استفاده کرد. انسانیت خودش را خوب شناخت و این انسانیت و توانی را که خدا در اختیارش قرار داده بود در خدمت به جامعه بشری بکار گرفت. معنایش این نیست که او ضعفی نداشت، او یک نمونه مدیریت متعالی را به نمایش گذاشت و من مطمئن هستم که ملت ایران همچنان در خدمت آزادی، عدالت، کرامت، توحید، صلح و امنیت و سعادت جامعه بشری خواهد بود و خوش خواهد درخشید.
وی تأکید کرد: یاد کوروش و همه کسانی که در راه سعادت بشر تلاش کردند را گرامی می داریم. درست است که او ایرانی بود اما یک شخصیت جهانی است. همه شخصیت های بزرگ بالاخره در یک جایی متولد می شوند اما هر ملت و گروهی در دنیا وقتی به آنها نگاه می کند، خودش و آمال و آرزوهایش را در آن می بیند و با او احساس یگانگی و آشنایی دارد. به همین دلیل یک شخصیت، جهانی و تاریخی می شود. به همین دلیل است که بخصوص ما ایرانی ها شخصیت های بزرگی داریم که جهانی هستند.
احمدی نژاد در پایان با یادآوری دوران ریاست جمهوری خود ابراز داشت: دولت نهم و دهم، قدر فرهنگ و شخصیت های ایران زمین را خوب دانستند. ما تقریبا برای قریب به اتفاق شخصیت های برجسته تاریخی، در حد توانمان بزرگداشت گذاشتیم و تجلیل کردیم. یکی از آنها آوردن منشور کوروش به ایران بود. آن یک اثر تاریخی است که متاسفانه در اختیار دیگران است. با رایزنی ها و تلاش های فراوان آوردیم و مردم آن را از نزدیک دیدند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها